Re: [LINUX:9865] quota

Subject: Re: [LINUX:9865] quota
From: Mustafa Karakaplan (mkarakaplan@inonu.edu.tr)
Date: Tue 26 Oct 1999 - 17:28:02 EET DST

kullaniciya 5MB dan fazla mail gelmesin demekle kastinizi tam anlamadim.
/etc/sendmail.cf ayarlarinda mail sinirlaması var.

eger maillerin toplami 5MB dan fazla olmasin diyorsaniz asagidaki sekilde
yapmaniz gerekli (tabi /var/spool/mail dizini /dev/hda2 ise.)
inodlar size kalmis.

/dev/hda2: blocks in use: 3, limits (soft = 5000, hard = 5000)
         inodes in use: 3, limits (soft = 0, hard = 0)

bu kullanicinin quotasini ayarladiktan sonra. diger kullanicilari
ayarlamak icin yapmaniz gereken

cd /home/ (kullanicilarin dizinleri /home altinda ise)
edquota -p fatihb *
(fatihb isimli kullanicinin quota ayarlarini diger kullanicilara
kopyalar.)

ftp, httpd, kullanicilari olmadiginda burada hata verecektir. onemli
degil.