Re: [LINUX:9795] Re: KPPP ve Nameserver

Subject: Re: [LINUX:9795] Re: KPPP ve Nameserver
From: Ertan Kucukoglu (ertank@hotpop.com)
Date: Sat 23 Oct 1999 - 22:36:38 EET DST

----- Original Message -----
From: Murat Balaban <balabanm@boun.edu.tr>
To: Multiple recipients of list LINUX <linux@bilkent.edu.tr>
Sent: 23 Ekim 1999 Cumartesi 19:41
Subject: [LINUX:9795] Re: KPPP ve Nameserver

> Squid'i ikincil cozum olarak dusunmenizi oneririm.
> IP-Masquareding HIC sorunsuz calisiyor.
> Onun yaninda local cache olusturmak icin Squid'i kullanirsiniz.

Squid sadece local cache olusturmakla kalmaz. Internet
hatlarinin kullanimini kimi yerlerde %35 civarinda azaltmistir.
Bu da bant genisligi sabit ve aktarilan bilgi icin para odeyen
yerlerde cok daha onem kazanmaktadir.

> IP-Masquarede DOC: /usr/doc/HOWTO/mini/IP-Masquerading

IP Masquerading onerilecek durumlar *bence* sunlardir:
1. Internete kiralik hat veya yeterince hizli baglaniliyorsa
2. Bilgisayar sayisi 10 *civarlarinda* ise (bu dial-up baglanti icin)
3. Kullanicilar internette dolasmak disinda seylerle (chat, icq,
ftp ile dosya gondermek, direk internet baglantisi gerektiren
diger seyler) ugrasmalari gerekiyorsa.

Bunun disinda IP Masqueradingi benim kullanis seklim ise soyle:

1. Internette dolasmak, dosya indirmek icin squid kullaniyorum.
2. mail almak icin fetchmail kullaniyorum.
3. mail gondermek icin sendmail kullaniyorum.
4. icq icin sadece 3 bilgisayarlarda IP Masquerading
kullaniyorum. Sadece 3 bilgisayara IP Masquerading yetkisi
vermemin sebebi ise IP Masquerading ile internet
kaynaklarinin direk olarak kullanilmasi.

Gorulecegi uzere benim onerim proxy server ile IP Masquerading'i
bir arada kullanmak. Kesinlikle birinden birine yonelmek degil.

Internette dolasirken proxy kesinlikle daha iyi bir cozum. Ama icq
icin de IP Masquerading tek cozum diye biliyorum. (Bunu kesinlikle
squid ile yapamazsiniz.

Optimum cozum benim icin yukaridaki sekilde idi. Ben de onu
uyguladim. Bu arada internete 56k bir modem ile dial-up baglaniyorum.

> Sizin sorunuz, client makinalarin DNS-Resolution icin bir gateway
> bulamamalarindan kaynaklaniyor. Squid'de bu nasil yapilir ben de

Bu dogru eger asagida gordugum yazim hatasi degilse problem
gercekten bu. Eger yanlis anlamadiysam arkadas Linux
uzerinden internette dolasmakta zorluk cekiyor. Dolayisiyla
IP Masquerading ile de zorluk cekecektir.

> bilmiyorum, ama, IP-Masquareding yapmak isterseniz, bana ozel
> yazabilirsiniz...
>
> Iyi calismalar.
>
> `Linux cannot be told to someone
> You have to see it for yourself'
>
> - Murat Balaban

de

Bunu bircok kisiden duyuyorum. Ve benim sistemim her zaman calistigi
icinde oldukca keyif aliyorum. :-)

Oncelikle gozume carpan "resolve.conf" dosyasi degil, tam olarak
"/etc/resolv.conf" olmasi gerektigi. Bir yazim hatasi olabilir ama yine
de kontrol etmekte fayda var.

Sanirim yazim hatasi yapmamissiniz. Ikinci kez yanlis yazmissiniz. :-)
Bir yazim hatasi yuzunden internette domain name kullanarak
dolasamiyorsunuz.

Bu

Her program kendi ayar dosyasini herhangi bir yerde saklayabilir. Nerede
saklanacagi konusunda ise sanirim /etc en cok kullanilan dizin. (Hatta
standartlasmis diyebilirim) Squid icin kaynak kodundan yapilan bir
kurulumda eger kodda degisiklik yapilmadi ise "../etc/squid.conf" dosyasi
ayar dosyasidir. Yani squid calistirilan yerin bir dizin yukarisinda "etc"
dizini altinda "squid.conf" isimli dosyadir.

Eger yanlis bilmiyorsam www.gelecek.com.tr adresinde proxy anlatan
belgede kaynak koddan kurulum anlatiliyor. Ayrica samba ayarlari da
bu belgede yok. :-)

Bu israrini surdur. Inan buna gercekten degecek.

Iyi calismalar

Ertan Kucukoglu
ertank@ozlerplastik.com