Re: [LINUX:9788] mail

Subject: Re: [LINUX:9788] mail
From: Ertan Kucukoglu (ertank@hotpop.com)
Date: Sat 23 Oct 1999 - 23:00:32 EET DST

----- Original Message -----
From: Taner Karagol <karagol@stat.metu.edu.tr>
To: Multiple recipients of list LINUX <linux@bilkent.edu.tr>
Sent: 23 Ekim 1999 Cumartesi 10:41
Subject: [LINUX:9788] mail

> serverlarda nasıl bir konfigurasyon yapmalıkı:
>
> server sadece intranete bağlı iken kullanıcıların maillerini kendinde
> tutacak. Sonra internete bağlandığında otomatik gönderecek
> ve internete bağlandığında, kullanıcılara gelen mailleride internet mail
> serverindan çekip kullanıcı posta kutularına dağıtacak.
>

> Bunun için ne yapmak lazım.

Merhaba,

Standart olarak internete bagli degilken mailler
kuyrukta beklemek zorundadirlar. Yine standart
olarak kuyrukta 4saat bekledikten sonra maili
gonderen kullaniciya bir UYARI mesaji gonderilir.

Kisacasi internete bagli degilken mailler bekletilir.

Internete baglandiktan sonra ise sendmail icin *sanirim*
"sendmail -q1m" komutu ile 1dk sonra mailleri
gondermesini saglayabilirsiniz. (Bunu -q5s yaparsaniz
5 saniye sonra gondermeye baslar)

Internete baglandiktan sonra fetchmail programini
calistirirsin. O da kullanicilarin internet posta kutularindaki
maillerini alip Linux uzerindeki kullanicilarin posta kutularina
ekler. Hatta program daemon modunda surekli calistirilir
durumda tutulup "5dk araliklar ile mailleri almaya calis"
gibi bir ayar da yapilabilir. Boylelikle Linux acildiginda
programi calistirirsiniz. Program da siz internete baglandiginiz
zaman en gec 5dk icinde mailleri almaya baslar.

Sanirim Linux'u yeni kurdunuz. Ya da arastirma yapiyorsunuz.
Sendmail ve fetchmail ile ilgili ayarlari da iceren Turkce dokuman
http://www.gelecek.com.tr/linux-modem-mail.html
adresinde bulunabilir.

Bu ozel ayarlari yapmakta zorluk cekerseniz bana direk mail
atabilirsiniz. Yardimci olmaya calisirim. Problemin cozumunu
bulunca da listeye bunu nasil yaptigimizi anlatan bir mail gondeririz.

Iyi calismalar

Ertan Kucukoglu
ertank@ozlerplastik.com