Re: [LINUX:9773] Ag yapilanmasi

Subject: Re: [LINUX:9773] Ag yapilanmasi
From: Ertan Kucukoglu (ertank@hotpop.com)
Date: Sat 23 Oct 1999 - 22:04:02 EET DST

----- Original Message -----
From: Kadir Leblebici <leblebici@telebot.com>
To: Multiple recipients of list LINUX <linux@bilkent.edu.tr>
Sent: 23 Ekim 1999 Cumartesi 15:23
Subject: [LINUX:9773] Ag yapilanmasi

Merhabalar Arkadaslar Degerli fikirlerinize ihtiyacim var. Olay i kisaca
anlatayim.
Yeni bir yapilanma ile farkli uc noktalarda bulunan subelerin baglanti
meselesi. Uc noktalar, Gaziantep, Izmir, Ankara, Eskisehir, Samsun ve ana
yer Istanbul
Yapılacak is ,
Merkezde calisan bir programi subelerde kullaniyor istegimiz bu subeler
merkeze online olarak baglansin ve burdaki programi kullansinlar. Subelerin
normal yerel agda calisiyor gibi hizli olarak calismasi icin baglanti
sistemi ne olmali, yani frame relay vb. modem, router neler olmali (Her sube
icin modem, router gereklimi?). Yazici problem olurmu? Benim bu konuda hic
bir bilgim yok yeni yeni arastirma yapmaya basladim. Arti online disinda
farkli fikirler de olabilir. Birde serverler neler olmali, arada hangi prog.
isletim sistemi neler onerirsiniz. Kisaca yeni bir sistem kurulacak.

Simdiden tesekkurler

-----

Merhaba,

Oncelikle gonderdiginiz mesajlari text only gonderirseniz daha
kolay okunabilirler.

Konu hakkinda fazla detayli bilgi vermemissiniz. Ozellikle
kullanilacak program nedir? Hangi database sistemini kullanacak?

Oncelikle bunlar bilinecek ki daha uygun cevaplar verilebilsin.

Simdi. Bu bilgiler olmadan tahmini olarak yardimci olmak gerekirse

Eger programiniz TCP/IP destekliyorsa Linux altinda cok daha rahat
isinizi goreceginizi soylemeliyim. Program da da (daha dogrusu
database sisteminde) TCP/IP destegi varsa. Isiniz cok kolay olur.

Bir kiralik hat ile tum subeler merkeze baglanir. Data alis-verisi
ile database sistemi ilgilenir. Program sadece ekranda gelen bilgiyi
gosterir. Merkeze bu durumda bir router onerilebilir (sart mi
bilmiyorum. Linux router olarak kullanilabiliyor ama...)

Sorunuzu bu listeye sordugunuz icin her subeye 1000$'lik router
yerine merkeze bir tane ve diger subelere de birer Linux koyabilirsiniz

Yazici probleminden kastinizi anlamadim. Her sube kendi icinde
kendi yazicisini kullanmayacak mi? Eger boyle ise problem olmaz.

Isletim sistemine gelince kesinlikle Windows kullanma derim. Ama sunu
da unutma. Sececegin isletim sistemine gore programlarinin uygun olmasi
gerekecektir. Ornegin AS/400 altinda calisan bir program Windows
veya (sanirim) Linux altinda calismaz.

Ve son olarak. Database sistemini gercekten iyi arastirdiktan sonra sec.
Gunumuzde DB2, Oracle gibi cok guzel internet destegi olan sistemler var.

Ayrica Linux icin 4.0 versiyonu ucretsiz daha yeni versiyonlari ise ucretli
olan InterBase var. Internet uyumu (bence) yeterli. Bir denememde
internete evden baglanip browser'ima dokunmadan sadece programin
kullandigi alias ayarlari ile isyerindeki Linux bilgisayarda calisan
Interbase
server'a ulasip bilgi aldim. Yani program direk bilgiyi server uzerinden
aldi.

NOT: Yukaridakilerin hepsi benim goruslerim. Cok daha degisik seyler
soylenebilir ama son karari verecek olan yine isi yapacak kisidir.

Bu yuzden gercekten her ne kadar isin acil de olsa arastirma yapmadan
bu ise kalkismamani oneririm. Linux uzerinde destek veren Gelecek A.S
ile de bilgi almak icin baglanti kurabilirsiniz. Internet adresi:
www.gelecek.com.tr

Ertan Kucukoglu
ertank@softhome.net