Re: [LINUX:9800] Re: Ag yapilanmasi

Subject: Re: [LINUX:9800] Re: Ag yapilanmasi
From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Mon 25 Oct 1999 - 00:08:23 EET DST

At 23:24 23.10.1999 +0300, you wrote:

>Yeni bir yapilanma ile farkli uc noktalarda bulunan subelerin baglanti
>meselesi. Uc noktalar, Gaziantep, Izmir, Ankara, Eskisehir, Samsun ve ana
>yer Istanbul
>Yapılacak is ,
>Merkezde calisan bir programi subelerde kullaniyor istegimiz bu subeler
>merkeze online olarak baglansin ve burdaki programi kullansinlar. Subelerin
>normal yerel agda calisiyor gibi hizli olarak calismasi icin baglanti
>sistemi ne olmali, yani frame relay vb. modem, router neler olmali (Her sube
>icin modem, router gereklimi?).
"Ayni hizda calismalari" gibi bir olayi teknik olarak basarabileceginizi
sanmiyorum. Burada yapmaniz gereken subelerin merkezdeki programi
kullanmasi degil, her subede (ve merkezde) kendilerinin programlarini
calistirmasi ama datalari paket switching ile belirli zaman araliklari ile
birbirlerine aktarmalari (sanirim bir muhasebe sisteminden bahsediyoruz).

Burada donanimdan cok kullanilacak teknik onemli. Boyle bir switching
olayini dial-up baglanti ile de yapabilirsiniz, dusuk hizli bir leased line
ile de (gidip gelecek dosyalarin boyutlarina gore).

>Yazici problem olurmu?
Yazici? Ne ilgisi var?

>farkli fikirler de olabilir. Birde serverler neler olmali, arada hangi prog.
>isletim sistemi neler onerirsiniz. Kisaca yeni bir sistem kurulacak.
Eger bilgileri gidip gelecek program belli degilse, ozellikle bu tip veri
giris-cikislarini destekleyen (standart bir veri tipinde bilgileri
saklayan) bir program tercih edilmeli.

                                                                Doruk