Re: [LINUX:9736] ACIL : yapilandirma

Subject: Re: [LINUX:9736] ACIL : yapilandirma
From: Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Date: Thu 21 Oct 1999 - 11:07:39 EET DST

On Wed, 20 Oct 1999, Baris Ozyurt wrote:

> Merhaba,
>
> 2000 kullanicinin baglanacagi bir mail server kurmam gerekiyor. Planlanan ozellikler :
>
> - Aynı anda en az 500 kullanicinin baglantisini kaldirabilmeli,
> - Toplamda 2000 kullanici sayisini tasiyabilmeli,
> - Kurulacak mail sunucu uzerine web tabanli e-posta okuma - yollama opsiyonu eklenebilmeli.
>
> Bu tur bir sistem icin gerekli donanim konfigurasyonu 'en az' ne olmalidir?
> Isletim sistemi olarak hangi linux surumunu tercih etmeliyim?(redhat 6.1?)
> Mail sunucu (MTA) olarak hangi uygulamayi secmeliyim?
> [...]
Ayni anda 500 baglanti ile tam olarak ne yapmayi dusunuyorsunuz?
Eger ayni anda 500 kisi makina uzerine baglanip pine filan calistiracaksa
o zaman muazzam RAM ve swap miktariniz olmasi gerekiyor..

Neyse kisaca bence bu sistem ozelliklerinin ne olmasi gerektigi konusunda
bilgi verelim:
1) Linux sistemleri uzerinde ~65000 kullanici acma imkaniniz var..
2) Eger 100'den fazla kisi makinaya login olmaya kalkarsa sanirim login
programini degistirmeniz gerekiyor cunku belli bir login sayisini
gectikten sonra yavaslamaya basliyordu.
3) Web arayuzu konusunda birkac seceneginiz var. Cogu universitede
endymion'un webmail arayuzu kullaniliyor. Yalniz bunu eger ayni anda 500
kisi kullanacaksa apache web server uzerinde bazi tunning islemleri
yapmanizi oneririm.. Bundan baska birkac Java tabanli uygulama bulmama
karsin performanslarini bilmiyorum . Bilkent ve Ankara universitesinde
webmail kullaniliyor..
4)Mail sunucu olarak bence tum surumlerle gelen sendmail kullanilabilir.

Donanim ozellikleri:
1) Sistem yeterince RAM'a sahip olmalidir(256MB)
2) Hizli disk unitelerine ve kontrolerlere ihtiyaci vardir.(Raid 5
UW-2SCSI vsvs).Ayrica yeterince buyuk olmalidirlar(18 GB<)
3) Her ne kadarda Fazla CPU gucu gerekmesede PIII-500Mhz yada Athlon
sistemleri kullanilabilir. Cift CPU olsa daha da iyi olur..;)
4) Yedekleme uniteleri olmalidir(SCSI arabirimli)

Dagitim:
Bu tip makinada her turlu Linux dagitimi kullanilabilir ama yinede benim
onerim Kullanimi kolay bircok ozelligi olan bir dagitim kullanilmasi
Tercih sirasiyla
1) Redhat/Mandrake
2) SuSe
3) Debian
4) Slackware
derim..

iyi calismalar
dS

Not:Bu arada dagitimlar icin Lutfen polemige girmeyelim . Bunlar benim
dusuncelerim.