Re: [LINUX:9736] ACIL : yapilandirma

Subject: Re: [LINUX:9736] ACIL : yapilandirma
From: Ertan Kucukoglu (ertank@ozlerplastik.com)
Date: Thu 21 Oct 1999 - 09:43:55 EET DST

> Baris Ozyurt wrote:
>
> Merhaba,

> 2000 kullanicinin baglanacagi bir mail server kurmam gerekiyor.
> Planlanan ozellikler :

Iyi bir sistem olmasi gerekli sanirim. :-)

> - Aynı anda en az 500 kullanicinin baglantisini kaldirabilmeli,

Bu soyledigin bir script veya daha iyisi bir programla yapilabilir. Eger
isletim sistemine hakimsen tekbir komutla dahi yapma sansin olabilir.
(Tabiki birileri yazacak. Hazir var mi bilmiyorum.)

> - Toplamda 2000 kullanici sayisini tasiyabilmeli,

Bunu anlamadim.

Kastin ayni anda 2000 kullanicinin baglanabilmesi mi? (Iyi bir sistem ve
internet baglantisi ile mumkun)

Yoksa sisteme 2000 kullanici kaydi bulunmasi mi? (Bu disk kapasitesi
yeteli olan her sistemde mumkun *sanirim*)

> - Kurulacak mail sunucu uzerine web tabanli e-posta okuma - yollama
> opsiyonu eklenebilmeli.

Bunu da ayri bir programla yapabilirsin. Ancak bu isi yapan bildigim bir
program yok. (Belki vardir ben bilmiyorudur tabi ki).

> Bu tur bir sistem icin gerekli donanim konfigurasyonu 'en az' ne
> olmalidir?

Sistemin ayni anda kaldirmasi gereken yuke gore degisir. Ancak bir ornek
vermek gerekirse PIII Xeon 500, 1GB RAM bir bilgisayar ile ayni anda
6000 kullanici ftp ile download ederken bir problem yasamiyor.

Benim kullandigim sistemde ise dial-up baglantida proxy server, sendmail
ve database server calisiyor. (ara sira ftp'de kullaniliyor). Sistem ise
P233MMX 64MBEDO RAM.

> Isletim sistemi olarak hangi linux surumunu tercih etmeliyim?(redhat
> 6.1?)

Eger leased line kullanilacaksa bence Slackware kullan. Bazi sistemlerde
Red-Hat 6.0 saat problemi cikarabiliyor. (Her boot esnasinda saat
degisiyor.). Bu benim icin bir problem teskil etmez diyorsan Red Hat
kullanilmasi kolay bir linux dagitimi.

> Mail sunucu (MTA) olarak hangi uygulamayi secmeliyim?

Bence sendmail kullan. Kimileri qmail tavsiye ediyor ama henuz qmail
denemek icin bir sebep cikmadi benim icin.

> Secilen sunucunun web tabanli okuma-yazma uygulamasını nasıl
> bulabilirim?

www.linuxberg.com
www.freshmeat.net

Iyi calismalar