Re: [LINUX:9562] Re:Nt ve Linux

Subject: Re: [LINUX:9562] Re:Nt ve Linux
From: Ertan Kucukoglu (ertank@hotpop.com)
Date: Tue 12 Oct 1999 - 23:41:43 EET DST

----- Original Message -----
From: İHSAN ÇAKMAKLI <icakmakli@ykb.com>
To: Multiple recipients of list LINUX <linux@bilkent.edu.tr>
Sent: 13 Ekim 1999 Çarşamba 23:14
Subject: [LINUX:9562] Re:Nt ve Linux

Merhaba,
Normalde NT ve 95'lerde diger uygulamalari kullaniyor musunuz?
Eger kullaniyorsaniz,
Bu durumda authen. bagli problem olabilir:
1. Nt proxy olarak MsProxy olabilir. Ve Winsock client'lari yuklenmis
olabilir.
Bu durumda Linux'ta Socks client'i aktif etmeniz gerekir. Yalniz MsProxy
ve/veya
Netscape Proxy'de de Socks Proxy Server calismasi gerekiyor.
2. Microsoft Domaine bagli Authentication ile cikiliyor olabilir. Bu durumda
NT
domain'ine login olmak veya meta directory client benzeri bir tool'la
pass-through Microsoft Domain Authentication yapilmasi gerekir.
3. Token ve/veya agent'larla Internet sistemleri kullaniliyor olabilir. Bu
durumda ilgili client'ın makinaya yuklenmesi gerekir.
4. Yine auth. ile ilgili SMS veya batch'lerle Directory'lere auth.
yaptiriliyor
olabilir. Aynisini Linux'te de yapmaniz gerkir.
5. DHCP'yi kullanmiyor olabilirsiniz. Buna bagli DNS ve otomatik diger
parametreleri yanlis-eksik girmis olabilirsiniz. Bunlari kontrol edin: Proxy
DNS
cozunurlugu yaptigi icin siz farketmiyor olabilirsiniz.
6. Yine IP ayarlariniz da eksiklik olabilir.

Syg.
Ihsan Cakmakli

>Merhaba,
>
>Isyerindeki network te internete cikis icin bir NT Proxy kullaniliyor.
>Ben makinama yeni linux yukledim. Netscape ile proxy ayarlarini yapinca
internete cikabiliyorum >ama
>diger programlarin hicbirisi internete erisemiyor. Bu konuda bana yardimci
olursaniz cok >memnum >olurum.

>Hasan Kahveci

>"This mail is scanned against viruses and vandals by YKB e-mail gateway."

Merhaba,

Konuyu biraz daha acar misiniz? Sizin istediginiz kullanicilarin Linux
uzerinden
internete baglanmasi mi?

Yoksa lynx gibi internete erisen programlarin internete ulasamadigini mi
anlatmak
istiyorsunuz? Eger oyle ise birkac onerim var.

Birincisi; eger NT proxy kurulu makina ayni zamanda gateway olarak ta
kullanilabiliyorsa default gateway ayarlarinizi yaparak ftp, pine vb.
programlariniz
ile internete ulasabilirsiniz. Bunu route komutu ile yapabilirsiniz.
(Yapilisini
bilmiyorum bilen arkadaslar varsa lutfen yardimci olsunlar)

Ikincisi; eger NT gateway gorevi gormuyorsa kullanabilecegin tek sey webde
dolasmak sanirim. Tabiki eger Microsoft Proxy kurulu ise bunu da yapmakta
da gucluk cekebilirsin.

Iyi calismalar

Ertan Kucukoglu
ertank@softhome.net