Re: [LINUX:9483] Re: yeni linux kurulumu icin yardim istegi.

Subject: Re: [LINUX:9483] Re: yeni linux kurulumu icin yardim istegi.
From: Ertan Kucukoglu (ertank@ozlerplastik.com)
Date: Sun 10 Oct 1999 - 10:33:16 EET DST

Mustafa Akgul wrote:

> kapali devre Internet yapmak istiyorsunuz. 192.168.0.1'i nerden
> buldu makina?
>
> yapmaniz gereken, kapali aglarda kullanilan Ipl'ler 2 sini kullarak,
> linux makinayi ROOT server yapmaniz yada bu iki IP'yi
> iki makinaya da anlatmaniz lazim. linux'te ders degil'de win32'de nasil
> yaparsin bilmiyorum.
>
> 10.1.1. network'unde calisabilirsin ornegin.
>
> hint doyasi ile ile oynman lazim. sayet kurrarken DNS olacak diye
> kurdunsa, on tyanimli olarak
> /var/named/named.ca eas alip, isine kendi IP'ni vermen lazim,
> [...]

Merhaba,

Oncelikle ethernetin bulundugunu soyledin. Peki ethernetine IP
numarasini ve subnet maskini atadin mi? (ifconfig ciktisini gonderirsen
bunu soyleyebilirim.)

Linux kendi kendini ping edebiliyor mu? (ping localhost komutu ile
kendisini bulup bulmadigini ogrenirsin)

Eger bunlar saglam ise DNS icin benim bildigim yontem su (yanlis ise
bilen biri lutfen duzeltsin).

/etc/hosts

dosyasi icine asagidaki sekilde satirlar ekliyorsun.

<IP numarasi> <Makina adi>

Senin orneginde bu

192.168.0.1 linux.server.com
192.168.0.2 windows.makinesi.com

seklinde olmasi gerekli. Ayni satirlari windows makinana da yaziyorsun.
Sanirim \windows\hosts dosyasi olacak onda da. Eger yoksa bir tane sen
yaparsin.

Bunlari yaptiktan sonra named calistirmana gerek yok. DNS ayarlari
bildigim kadari ile bir server adini verip karsiliginda IP numarasini
ogrenmek amacli kullanilir. Senin zaten iki tane bilgisayarin var ve her
ikisinin de IP numaralari belli. Ikisine de istedigin bir ismi verirsin.
named calistirmadan da hosts dosyasi icinden makinalar birbirlerinin IP
numaralarini bulabilirler. Yani sen ping windows.makinesi.com komutunu
linux altinda calistirirsan sana 192.168.0.2 IP numarali makineyi ping
ettigini soyleyecektir.

Son olarak eger DNS ayarlarini duzgun kuramazsan aginda bir yavaslik
olabilir.

Iyi calismalar

--
Ertan Kucukoglu