Re: [LINUX:9481] yeni linux kurulumu icin yardim istegi.

Subject: Re: [LINUX:9481] yeni linux kurulumu icin yardim istegi.
From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Sat 09 Oct 1999 - 23:14:54 EET DST

> [...]
> yollardan ulaşarak denemeler yapmak istiyorum.
>
> şimdi de neler yaptığımı ve olmadığını;
> linux'u yüklemede ve donanımı tanıtmada en ufak bir sorun çekmedim. ses
> kartından ethernete kadar herşey çalışıyor.
> olmayanlar ise; bir türlü DNS ayarlaması yapamadım. hep sorun çıkıyor.
> örneğin localhost komutu bir süre bekledikten sonra 192.168.0.1
> serverine bağlanamadığını söylüyor. sonra apache server'in virtual
> domain hizmetini çözemedim. bir de win95 makinasından telnet veya ftp
> yapmaya kalktığımda epey bir süre bekledikten sonra cevap alabiliyorum.

kapali devre Internet yapmak istiyorsunuz. 192.168.0.1'i nerden
buldu makina?

yapmaniz gereken, kapali aglarda kullanilan Ipl'ler 2 sini kullarak,
linux makinayi ROOT server yapmaniz yada bu iki IP'yi
iki makinaya da anlatmaniz lazim. linux'te ders degil'de win32'de nasil
yaparsin bilmiyorum.

10.1.1. network'unde calisabilirsin ornegin.

hint doyasi ile ile oynman lazim. sayet kurrarken DNS olacak diye
kurdunsa, on tyanimli olarak
/var/named/named.ca eas alip, isine kendi IP'ni vermen lazim,
iism olarakda makinain tam adini yazman lazim.

DNS i kapali devre calistirdiktan sonra istedigini yapabilirsin

apache'nin virtual servisi ayni makain uzerinde farkli domainlere
ait web'leri tutmak icindir

Namevirtualhost Ip-no

satirndan sonra, httpd.conf'daki <VirtaulHost Ip> ... </VirtualHost>

blogunun icni doldurarak yeni sanal webler yapabilirisn.

www.domain2'yi istek gelince www.domain2 icin belirtilen yerden
baslar.

Kolay gelsin

Mustafa Akgul