Re: [LINUX:10570] Re: win98 aktında x-window

Subject: Re: [LINUX:10570] Re: win98 aktında x-window
From: Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Date: Thu 25 Nov 1999 - 09:34:09 EET

> yok hic de ucuk bi dusunce diil cunku X zaten bi serverdir, siradan bi
> grafik arabirim diil sadece. bence bu is icin kullanabileceginiz simdie
> kadar cikmis en ii ve duzgun calisan program vnc. windows'tan, X
> calistiran bi makinayi ya da X'ten bi windows makinasini
> kullanabiliosunuz. hatta java destei sayesinde webten bile bu erisimin
> saglanmasi mumkun. detaylar icin
>
> http://www.uk.research.att.com/vnc/
>
> adresine bi goz atin.
> a ancak dialup bi baalantida performans nasi olur, bilemicem. biz okulda
> [...]
Himm VNC her ne kadarda stay resident ozellikleri olan guzel bir
programlar butunu olsada yinede ben coklu ortamlar icin onermiyorum..
Nedeni su :
Eger server makinaniz cok guclu degilse(OZellikle cok RAM'i yoksa) Makina
uzerine cok fazla yuk biniyor.. Per User icin sanirim sadece Xvnc 8MB her
backgroundda calisan application ise mem kullanimina gore surekli RAM'i
isgal ediyor.. Ornegin VNC server uzerinde iki netscape calisiyorsa sizin
makinadan surekli en az 15MB isgal edecektir.. O yuzden sadece kisisel
kullanimlarda oneririm..
Bunun yaninda tucows sitelerinden bulabileceginiz X-Win32 veya freeware
olan MII-X kullanabilirsiniz.. Bu programlar Remote olarak X almak icin
kullanilan X clientleridir..

iyi calismalar
dS