Kernel, Xwindow,

Subject: Kernel, Xwindow,
From: Murat Suluhan (msuluhan@tai.com.tr) ((msuluhan@tai.com.tr))
Date: Mon 22 Nov 1999 - 11:26:03 EET

Merhabalar

Makine
P II - 400
64 MB SDRAM (100 Mhz)
8 MB i740 ekran kartı
13 GB HDD,
        3 partition dos
        linux native (ilk 1024 silindir icinde)
        linux swap
Linux Dist. : Red Hat 6.1

1. Dun kernel derleyim belki xwindow daha hızlı calisir dedim, make zImage
sonrasinda "kernel too big" mesaji geldi. Bende make bzImage dedim. Herhangi
bir mesaj gelmedi.
Kerneli derlerken kernel' a ihtiyacim olmayan seyleri kesinlikle eklemedim
(make config islemi 15 dakika felan surdu), bazi ne oldugunu bilmediklerim
vardi onlari eger varsa module olarak ekledim. Turkce, sound support gibi
bir iki seyi mutlaka istedigim icin kernel' a direk ekledim (modul degil).
Nasil olsa daimi olarak caliscak mantigi ile boyle bir is yaptim
Ben kerneli kucultmek icin daha ne yapabilirim, eger bzImage ile
olusturdugum kernel' i kullanirsam ne olur? Bu aksam tekrar deniycem make
config komutunun ciktisini bir dosyaya yoneltip isteyen arkadasa
gonderebilirim.

2 Xwindow cok yavas calisiyor. (hala eski kernel) Bu ekran kartinin
accelerated calismamasindan kaynaklanabilir mi diycem ama, ozellikle
Netscape deyken tek pencere calissam dahi swap kullanımı devamli artiyor en
sonunda free swap space 0' a dusuyor. ve Netscape cokuyor.

Ornek olarak, makineyi resetledim actim swap dogal olarak 0 kb used;
Xwindow u actim, kppp ile Internete baglandim, Netscape i actim ( X de acik
olanlar; kpp ve iki adet Netscape penceresi, swap size ve mem/cpu load
appletleri) swap space in azalisi appletden izlenebiliyordu, yaklasik 25
dakika sonra swap space 0 kb; Netscape coktu, actim bir sure calisti ve geri
coktu. en sonunda X coktu. Bir yerde yanlis var ama nerde. X cokunce konsola
dustum free swap size 25 MB civarindaydi. X e girdim dogal olarak geri
dustu. 3 MB civarina

Dogal olarak benden swap partiton in boyutunu soracaksiniz. Acikcasi tam
tamina hatirlayamiycam, (partitioni yaklasik 4 ay once ayirdim ve su an
isyerinden Outlook dan mail yaziyorum) Ama 110 -120 MB civari olmasi lazim.
fdisk de iken 70 kusur bin civarinda blok sayısı veriyordu.

3. core dosyasını direkt silebiliyormuyduk, direk silsek de silemesek de bu
dosya ne ise yariyor

4. PAM_pwdb[947]: (login) sesion opened for user root by LOGIN(uid=0)
Makine X den cevap alamayinca konsoldan herseyi kill (-9 -1) ettim logon
ekranina dusunce girdikten sonra boyle bir mesaj cikti

5. Xwindow da iken 2 mouse tusuna aynı anda basinca acilan bir menu var
(zannedersem emulate 3 button muhabbeti ile acilan menu) bu menu xwindow u
kilitliyor, xterm i ordan acmak gibi bir aliskanlik var 5-6 deneme ve daha
sonra X crash

6.Aynı servis saglayicidan, ayni modemle (Diamond Supra Express 56 ePro)
aynı hattan baglanmama ragmen Linux ile Internet baglantilarim Windows 98'e
gore yukarıdaki sorunları gozardi edersem tek kelime ile "" mukemmel otesi
"", sayfalar cok hızlı yukleniyor. Tek sorum var: tamam Linux; 9x lere gore
cok daha iyi ama bu kadar farkeder mi?

Cevaplara istediginiz sorudan baslayabilirsiniz .-) ; $aka bir yana, mail
biraz uzun oldu galiba, belki birazda karisik oldu, kusura bakmayin, okuyan
arkadaslara simdiden tesekkurler

Saygilar, iyi calismalar EXACTLY F | R | E | E | D | O | M
Murat SULUHAN
Application Programmer
LifeIs("C++");