Re: [LINUX:10511] Kernel, Xwindow,

Subject: Re: [LINUX:10511] Kernel, Xwindow,
From: Burak DAYIOĞLU (burak@eti.cc.hun.edu.tr)
Date: Mon 22 Nov 1999 - 22:27:16 EET

> [...]
>
> Kerneli derlerken kernel' a ihtiyacim olmayan seyleri kesinlikle
> eklemedim (make config islemi 15 dakika felan surdu), bazi ne oldugunu
> bilmediklerim vardi onlari eger varsa module olarak ekledim. Turkce,
> sound support gibi bir iki seyi mutlaka istedigim icin kernel' a direk
> ekledim (modul degil). Nasil olsa daimi olarak caliscak mantigi ile
> boyle bir is yaptim
>
> Ben kerneli kucultmek icin daha ne yapabilirim, eger bzImage ile
> olusturdugum kernel' i kullanirsam ne olur? Bu aksam tekrar deniycem
> make config komutunun ciktisini bir dosyaya yoneltip isteyen arkadasa

bence listeye gönderebilirsiniz. Bir tuhaflık var, o kadar büyük
olmaması
lazım...

> [...]
> yaklasik 25 dakika sonra swap space 0 kb; Netscape coktu, actim bir
> sure calisti ve geri coktu. en sonunda X coktu. Bir yerde yanlis var
> ama nerde. X cokunce konsola dustum free swap size 25 MB civarindaydi.
> X e girdim dogal olarak geri dustu. 3 MB civarina
>
> Dogal olarak benden swap partiton in boyutunu soracaksiniz. Acikcasi
> tam tamina hatirlayamiycam, (partitioni yaklasik 4 ay once ayirdim ve
> su an isyerinden Outlook dan mail yaziyorum) Ama 110 -120 MB civari
> olmasi lazim. fdisk de iken 70 kusur bin civarinda blok sayısı

bu da tuhaf, fikir yürütemiyorum...

> 3. core dosyasını direkt silebiliyormuyduk, direk silsek de silemesek
> de bu dosya ne ise yariyor

core dosyasında, bir nedenle çalışması -anormal olarak- sona eren
uygulamanın
"görüntüsü" yer alır. Bu görüntüyü inceleyerek niye anormal olarak sona
erdiğini
incelemek ve varsa hatasını tespit edip düzeltebilmek mümkün olmaktadır.
Silmenizde
bir sakınca yok...

> 4. PAM_pwdb[947]: (login) sesion opened for user root by
> LOGIN(uid=0) Makine X den cevap alamayinca konsoldan herseyi
> kill (-9 -1) ettim logon ekranina dusunce girdikten sonra boyle bir
> mesaj cikti

muhtemelen syslog daemon'ını iptal ettiniz, o da logu konsola yazdı;
zararsız...
Root userid=0 olarak girmiş diyor, o kadar...

> 6.Aynı servis saglayicidan, ayni modemle (Diamond Supra Express 56
> ePro) aynı hattan baglanmama ragmen Linux ile Internet baglantilarim
> Windows 98'e gore yukarıdaki sorunları gozardi edersem tek kelime ile
> "" mukemmel otesi "", sayfalar cok hızlı yukleniyor. Tek sorum var:
> tamam Linux; 9x lere gore cok daha iyi ama bu kadar farkeder mi?

etmez... :) Fark etmeyen data transmission parametreleri; işletim
sisteminin
verileri işleyip istediğin biçime getirmesi farklı süre alabilir...

selamlar,
-bd