Re: [LINUX:10254] Re: rmp

Subject: Re: [LINUX:10254] Re: rmp
From: Mehmet TARIMCI (mehmet@tuzlaatl.k12.tr)
Date: Sat 13 Nov 1999 - 10:58:37 EET

Arkadaslar biraz X kullanmanizi tavsiye ederim. Tabii telnet ile baska bir
makineye program kurmayacaksaniz.
X ixin rpm programlari
RedHAT 5.1 :
"glint"
Gnome:
"gnorpm"
KDE:
"kpackage"
bu uc programdan birinin sizde olma olasiligi cok yuksek.
Bence ilk baslayan kullancilar icin X ortamindan program tavsiye edinde
korkup Win batagina kolay diye kacmasinlar.

startx yazin, acin bir X sonra:
User ayarlari icin "userconf" kullanin.
Net ayarlari icin "netconf" kullanin.
Program yuklemek icin yukaridaki programlar.
ve daha babasi her ayar icin "linuxconf" kullanin pisman olmazsiniz.

Yok efendim INT. baglanmadan once "resolv.conf" dosyasini ac DNS sudur budur
yaz falan bunlar tarihte kalmali adama(veya varsa bayana) actir "netconf "
babalar gibi gorsel olarak kursun. Insan gordugunu unutmaz!!!!

Siz eger boyle yeni baslayan insanlara karanlik console ekranini tavsiye
ederseniz adamlar korkar kacar .... Tamam konsole da kullanilir ama ne zaman
uzaktan bir server yonetilirken belki. Micro$oft Dos'u neden birakti. Niye
aci cekmekten hoslaniyoruz kolay yoldan niye yapmiyoruz. Zoru yapmak bir
seyi bildigimiz ispat etmek icin mi. Bir dusunun amacimiz linuxu yaymak ise
Masa ustu kullanicilarini hedef almaliyiz. Servercilar zaten olayi kapmis
gucunu gormus....
Bu tartisma listesinde iste bu konu tartisilir bence...
Saygilar Mehmet TARIMCI