Re: [LINUX:10298] 24 saat 7 gun

Subject: Re: [LINUX:10298] 24 saat 7 gun
From: Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Date: Mon 15 Nov 1999 - 11:26:04 EET

On Mon, 15 Nov 1999, Ceyhun ALVER wrote:

> bilgisayarımı 3 gündür açık tutuyorum. bilgisayarda power fanı ve cpu fanı
> var. bunlara ek olarak extra bir fan da bilgisayarın önünde var. atx kasa.
Soyle bir ornek vererek baslayayim:
 11:17am up 46 days, 23:00, 2 users, load average: 0.00, 0.00, 0.00
           ^^^^^^^^^
Bu makina ek ozel bir fani olmadan calisiyor ve ayni anda bir suru iside
yapiyor..

> benim merak ettiğim şu: bilgisayarı 7 gün 24 saat kapatmasam, donanıma bir
> zarar verir mi? verirse bunu nasıl önlerim? arkadaşlarımdan birinin
> bilgisayarında server fanı denen bir fan gördüm. bu fan gerekli mi?

Aslinda bilgisayarlari standart ortamda(23 derece temiz kosullar duzenli
elektirik enerjisi) kapatmadan kullanmak en akillicasidir..
Bu arada illede ozel kosullar gerekmez ama yinede asiri sicaklik
degisimlerinden ve elektirik enerjisinin duzensizliginden donanima zarar
gelmesi bir olasilik..

Evinizde yada isyerinizde yukardaki kriterlere uygunluk varsa o zaman
makinanizi kapatmadan aylar hatta yillar boyunca kullanabilirsiniz..
Bu arada OS'u belirtmeme bile gerek yok Linux olsa iyi olur..:)
Diger Os'lar nedense birkac gun acik kalinca gocuyorlar..;)

> bir sorunum da şu. uzaktaki sistemden, bilgisayara telnet bağlantısı çekip
> telnet üzerinden (ftp kullanmadan) dosya transferi yapmak mümkün mü?
Yapmak istediginiz olay telnet protokolunun dogasina aykiri.. O olmasi
biraz imkansiz gibi..

iyi calismalar
dS