htDig 'te Turkce problemine CEVAP

Subject: htDig 'te Turkce problemine CEVAP
From: Gokhan Poyraz (gokhan@sdu.edu.tr)
Date: Fri 12 Nov 1999 - 18:26:12 EET

Merhaba,

Daha once listeye htDig tarama motorunun Turkce karakterli web
sayfalarini hatali indekslemesi ile ilgili mesajlar gelmisti.

htDig 'in Turkce karakterleri taniyabilmesi icin;

1.
../htdig/conf/htdig.conf dosyasina asagidaki satiri eklemek gerekiyor.

locale: tr_TR

2.
Yukaridakine ek olarak komut satirindan asagidaki komutu
calistirmak gerekiyor:

slackware 4.0 'da : localedef-glibc2 -i tr_TR -f ISO-8859-9 tr_TR
slackware 7.0 'da : localedef -i tr_TR -f ISO-8859-9 tr_TR
RedHat 6.0 'da Slackware 7.0 ile ayni

Ciktisi asagidaki gibi olmali:

> Computing table size for character classes might take a while... done
> Computing table size for collation information might take a while...done

Bu komutu dagitim kurulduktan sonra bir kere calistirmak yeterli.
Turkuz 'da sadece 1. maddeyi yapmak yetiyor.

Iyi calismalar dilegiyle..

Gokhan Poyraz
S.D.U. Bilgi-Islem Merkezi.