RE: [LINUX:10223] squid+ip-chains

Subject: RE: [LINUX:10223] squid+ip-chains
From: Alper_Oguz (alper@eksen.com)
Date: Fri 12 Nov 1999 - 17:22:50 EET

>Squid proxy server icin gereken firewall ayarlarini
>"ip-chains" kullanarak nasil yapabilirim ?
Squid icin aslinda birsey gerekmiyor, ipchains 'le yapilan, client
browser'larinda proxy ayarini yapmadan dogrudan internete baglanmak
icin. Onun icinde yapilan biryerin 80 portuna gidenleri alip squidin
portu olan 3128'e yonlendirmek. (portu squid.conf'tan degistirebilirsin)

ipchains -A input -p tcp --destination-port 80 -j REDIRECT 3128

yazarsan bunu yapar.

Yalniz bu islem icin gerekiyor mu bilmiyorum ama bu tur ip
yonlendirmeleri icin genelde

echo 1 >/proc/sys/net/ipv4/ip_forward

ile buraya 1 yazman gerekiyor.

Alper Oguz