Re: [LINUX:7081] Re: sendmail

Subject: Re: [LINUX:7081] Re: sendmail
From: Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Date: Wed 23 Jun 1999 - 08:12:37 EET DST

On Wed, 23 Jun 1999, Berk Demir wrote:

> Bunu icin en akilci cozum, quota koymaktir. Bununla isi bitirirsiniz.
> Ama kota isi tam cozum olmayabilir cunku, kullanicinin harddiskteki
> tum dosyalarinin boyutunu belirleyebiliyorsun. Ama genede
> iyi bir cozum gibi geliyor bana.
> Daha fazla bilgi icin, "quota-nasil" dokumani www.linux.org.tr
Sence quota koymak akillica bir cozummudur..?
Bence degil nedeni basit.. Eger adama ornegin 5MB quota koyarsan ve
mailler bu 5MB quotayi gecerse artik sistem mail(bu kullanici icin) kabul
etmeyecektir.. Bence bu is icin ozel script filan yazmak lazim.. Biraz
ugrastiriabilir ama perl ile halledilebilecek bir sorun oldugunu
dusunuyorum.. Bu arada her zaman tavsiyem su Ozellikle buyuk sistem
kuracaksaniz /var/spool/mail dizinini baska partitiona koymak en
akillicasidir..
ilk zamanlarda bende bu dizini / icinde birakinca sistem fazla mail alinca
/ doldugundan sacmalamaya basliyordu.. O yuzden onerim /var/spool/mail'i
baska partitiona kurmak olsun..
iyi calismalar..
dS