Samba Turkçe Problemine Çözüm Arayışı

Subject: Samba Turkçe Problemine Çözüm Arayışı
From: Mustafa BAŞER (bmustafa@obl.bilkent.edu.tr)
Date: Wed 23 Jun 1999 - 08:43:08 EET DST

Merhaba,

Samba'nın Türkçe problemi ile uzun zamandır uğraşıyorum. Samba listelerine
attığım mektuplardan hiçbir cevap gelmedi. Kaynak kodlarında, latin1
karakterlerini kullanmayan ülkeler için charcnv.c adlı bir dosya var. Bu
dosyayı inceleyip iso8859-9 için bir tablo yazdım. Tablonun
nasıl hazırlanacağını, diğer dille için tablo hazırlayanlara sordum. Ancak
hazırladığım tablo çalışmıyor. Yazıştığım insanlar da çalışmaması için bir
sebep görmiyorlar.

Hazırladığım tablo ile samba'yı tekrar derleyip smb.conf dosyasına

character set = iso8859-9

kullandığımda (benim hazıradığım tabloyu aktifleştiriyor) Türkçe harflerin
tamamı "?" işareti şeklinde görünüyor. Bu parametreyi kullanmaz isem,
garip garip karakterler çıkıyor. Yani doğru yoldayım. Acaba çekidekten mi
sorun çıkıyor?
Peki Türkçe karakterler yerine latin1 kullanmsam? Yani
"güneş.doc" dosyasını Samba üzerine kaydetmek isteyen kullanıcının dosyası
"gunes.doc" olarak kaydedilse olmaz mı? En azından kaydedilen dosya
ya tekrar erişim sağlanır. Bu yapılmaz ise dosyaya Windows
üzerinden erişim sağlanamıyor.

Bana yardımcı olacaklara şimdiden teşekkürler.

İyi Çalışmalar.