KDE ve ESS1868 - Hic ses yok :)

Subject: KDE ve ESS1868 - Hic ses yok :)
From: Umut Demirhan (udemirhan@geocities.com)
Date: Sat 12 Jun 1999 - 19:34:35 EET DST

Merhaba,
Simdi bu soruyu daha once de sordugumu hatirlayanlar olacaktir, kusura
bakmayin diyorum. Belki hayati bir problem degil ama caresizlikten
soruyorum. Yoksa o cok sevdigim MP3'lerimi dinlemek icin ya konsol acmak ya
da Windows kullanmak zorunda kalacagim :))

Sabriniza ve Ilginize Tesekkur Ederim.
Umut Demirhan

* Elimdekiler:
Ses kartim ESS1868 ve kernel 2.2.6, Slackware 4.0 mevcut.

* Oncesi:
/usr/src/linux/Documentation/audio altinda ESS1868 dokumanini okudum ve
harfiyen yerine getirdim. Ses kartim da sozumu dinleyip hic sorunsuz
(saniyordum) calisti. Ancak daha sonra KDE altinda XAmp, KDEAmp,
(muhtelif)amp indirip denedigimde sonuc fiyasko oldu. Temelde aldigim hata
(PID Not found) ya da (Audio Server not running) gibi seylerdi. AudioServer
denen seyi /opt/kde/bin altindan bulup calistirmak istedigimde o da (Invalid
PID) gibi birseyler verdi.

* Neler Yaptim:
Oncelikle kde.org sitesini bastan sona defalarca taradim ama bu noktaya
deginen birsey bulamadim (listgrouplar dahil, tabii ki gozumden kacmis
olabilir, ben de insanim:)) Daha sonra kde-user listesine uye oldum ve orada
birkac kere sordum. Ama orada da ise yarar bisiler diyemedi kimse. X ile
ilgili dokumanlarin zatenkonuyla ilgisi yoktu. Baska da elle tutulur bisi
bulamadim.

* Tahminim:
Kernel dokumantasyonu icerisinde ESS1868 cipinin DMA16 desteklemedigi
yazili. Bunun etkisi olabilecegini dusunuyorum ama somut bir sonuc alamadim.
Biraz arastirinca DMA16 desteklemeyen baska kartlarin da bużlundugunu
kesfettim (ne buyuk kesif :)) Eger bu tip kartlar bu kadar cok
kullaniliyorsa neden kimsecikler boyle bir sorunla daha once karsilasmamis ?

* Istegim:
- Bu karti ya da yakin modelleri (alt/ust farketmez) basariyla herhangi bir
X arabirimi uzerinde MP3 dinlemek ya da baska amaclar icin kullanabilen var
mi?
- Baska herhangi bir kartta (marka, model farketmez) bu dedigim sorunlari
yasayan var mi?
- Bana yardimci olabilecek biri var mi? (eger eminseniz adres verin cunku
bol bol adres verdiler simdiye kadar ve hicbirinde bu paralelde bi cozum
bulamadim)

Not: ISAPNP yaptim, ses kartini modul olarak derleyip kernele acilista
yukledim, ses kartinin taninmasi ile hicbir sorunum yok, mp3'leri cok rahat
bir sekilde mpg123 ile konsoldan dinleyebiliyorum. Konu sadece mp3 degil,
X'de audio olayindan bahsediyorum. Tekrar kusura bakmayin, uzun oldu bu mail
biraz :))