Re: [LINUX:6705] Re: Samba ve Turkce karakter problemi

Subject: Re: [LINUX:6705] Re: Samba ve Turkce karakter problemi
From: Mustafa Karakaplan (mkarakaplan@inonu.edu.tr)
Date: Thu 03 Jun 1999 - 12:51:00 EET DST

On Thu, 3 Jun 1999, Baris SiMSEK wrote:
> yaa bu linux-windows hikayeleri acikcasi can SIKICI. Linux sanki
> microsoft destegi saglamak icin elinden geleni yapiyor.

Bir zamanlar Amiga-386/486 tartismasi yapardik. Simdi Pentium
kullaniyoruz. Insanlar kullandiklari sistemin iyi olduguna inandirmak
isterler kendilerini. Belki rahatlamak icin.

> CHIP dergisi
> Staroffice vermis. Windows icin. Bu benim pek hosuma gitmedi. Linux
> programlarini windows makinede gormek hos olmasa gerek.

Monitor, klavye Mouse kullanimi bu sekilde oldugu surece programlar
birbirine benzeyecektir. Benzemesin diye farkli yapmak hos degil.
Ornegin menulerin yerlesimi hemen hemen her programda aynidir. Benzemesin
diye farkli yapilsa idi ne olurdu. Help Ile File menusu yer degiseydi veya
uste degilde benzemesin diye yandan acilsaydi. Demekki Uste olmasi daha
ergonomik.

> Msoft linux destegi icin birsey mi yapti. Fdisk'i bile linux native'e

Diger disk formatlarinida tanimiyor. Gorse ne olacak ki. Windows a gerek
duydugumda linux partitiondan bana lazim olan bir sey yok.

> unknown diyor. Ayrica NT'nin networkle ilgili komutlari linux'unki ile
> ayni. Orda da /etc dizini ve /etc/servises vs. dosyalari mevcut. Kim kimi

Bazan farkli bir OS da calismak gerekir. Siz istemezsenizde. Linux a ilk
basladigimda tar.gz leri windows da winzip ile aciyordum. Komut yazmak
garip geliyordu. Ama simdi komut yazmak daha basit geliyor. Ergonomik
acidan benzemesi bence daha uygun. OS ler birbirlerinden dogal olarak
etkilenecektir. Ozgunluk sanatta, muzik te olur.
OS lar da zaman icerisinde dogal seleksiyona ugrayacaktir. Iyi yi bulmak
elbette OS lar arasi melezlesme ile olur.

> taklit ediyor. Eger microsoft linux'u taklit ediyorsa bunu engellemenin
> kanuni yolu yok mu ? Ben bu windows-linux kardesligini (?) linux ve gnu
> felsefesine uygun bulmuyorum.

OS catismasini Etnik catismalarla karistirmayin. Iyi OS digerlerine
ornek olacaktir. Mouse lu Macintosh lari yadirgadigimiz gunleri
unutmayalim. Beyin dalgalari veya ses ile yonetilen, bir arkadas gibi
sizinle anlasan bir bilgisayari kimse yadirgamayacaktir herhalde.
Uyduruk olmayan bilim kurgular birgun gerceklesecektir.
Bir gun bunlari atip monitoru, klavyesi mouse olmayan kendi OS unu
kendisi gelistiren organik bilgisayar da kullanabiliriz.

Selamlar
M. Karakaplan