[LINUX:11180] Re: Yeter Artik...

Subject: [LINUX:11180] Re: Yeter Artik...
From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Tue 14 Dec 1999 - 13:50:58 EET

At 08:15 AM 12/14/99 +0200, you wrote:

>Ya erkedesler yeter artik dedirtmek zorunda bikartiniz bizleri ya.Ne bu mail
>trafigi boyle ya.Bir yandan zaten melisalarla ugrasiyoruz.Birde sizlerin
>abuk mail'lerinizle mi ugrasicaz.
melisa'larla ugrasmaniz sanirim sizin sorununuz. duzgun mail sunucu
ayarlari ile hic bu sorunlarla ugrasmazdiniz diye dusunuyorum.

>kadarda olmazki arkadaslar.Birde osacma sapan sorulari soran arkadaslar o
>sacma sapan sorularin kac defa yanitlandigini biliyorlarmi.

olabilir. ama hicbir insanin sorusu "sacma sapan" ya da "abuk" degildir.
burasi linux ile ilgilenen herkesin sorularini ve deneyimlerini
paylasabilecegi bir yerdir. dogal olarak bilgi duzeyi farkliligindan dolayi
bazi sorular size basit gelebilir. bunlari direk silme hakkina sahipsiniz.
burasi "linux-elite" ya da "linux-guru" listesi degildir. en kolayindan en
zoruna kadar tum sorulara aciktir. elbette insanlarin liste arsivlerini
tarayip soru sormasini tercih ederiz (hemen reklamini yapayim
http://listweb.bilkent.edu.tr) ama yapmiyor diye de insanlari "abuk sabuk
mail atiyor" diyerek kusturecek degiliz. En fazla "lutfen liste arsivlerini
tarayin" diye yanit yazabiliriz.

eger insanlar, attigim mesaj "abuk subuk" olarak dusunulecek diye
endiselenirlerse, bircok soruyu soramazlar. aslinda son derece normal
sorulari da soramazlar. bu da bu listenin amacina ulasamamsi ve listeden
yeterince verim alinamamasina yol acar.

dediginiz ayni sorularin tekrar tekrar sorulmasi, her listede genel bir
sorundur. cunku yeni gelenler eski mesajlari gorememekte, bir soru
soracaklarinda da liste arsivlerini taramak akillarina gelmemektedir. bu
nedenle listede sik sorulan sorular ve yanitlarini iceren bir liste faq'i
olusturulur ve listeye duzenli olarak gonderilir. Henuz boyle bir dosyamiz
yok (linux bilgi bankasi calismasi vardi ama yurumedi).

sorunu gordugunuze gore, boyle bir dosyanin yapimini ve guncellenmesini
ustlenir misiniz? eminim ki ayni sorularin tekrar tekrar sorulmasini yok
etmese bile oldukca azaltacaktir.

                                                Doruk