Re: [LINUX:8135] Ynt: Tacacs+ RPM

Subject: Re: [LINUX:8135] Ynt: Tacacs+ RPM
From: Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Date: Wed 04 Aug 1999 - 14:03:49 EET DST

On Wed, 4 Aug 1999, Orhan Berent wrote:

> Selam,
>
> Ben de xtacacs'la SlcakWare 3.6 da ugrasmaktayim.Bu platformda önce radius'u
> dusunmustum ama son baktigimda cisco'da radius dizini bos.
>
> Siz derleme sirasinda ne gibi sorunlarla karsilastiniz,ben debian icin olan
> source'larda ifdef'leri slcakware icin ifndef yaptim,bir de sanirim
> include'larda socket gibi yerlerde sys ekledim.Tabii bunlar basit hatalarda
> karsima cikan seyler.
>
> Bu arada yeri gelmisken,bende radius kullanmadim ama log tutma acisindan
> hangisi daha ayrintili,listede bu konuda bilgi verecek var mi.

> [...]
Onceki surumlerde Makefile icerisnde glibc ile ilgili parametreler yoktu o
yuzden bazi function cagirimlari sistemdekilerle karisiyordu.. Bende Make
file konusunda uzman olmadigim icin oturup kod icerisindeki fonksiyonlari
degistirmistim.. Ama 4.03 surumunde bunu duzeltmisler.. Ayrica onceden
Slackware'de sorun olmayan crypt fonksiyonu ile de basim belaya girmisti..
Redhatta benim karsilastigim sorunlar buydu.. Son surumde derleme
asamasinda sorun kalmadi..

Log tutma acisindan tacacs cok iyi.. Soyledigim gibi bunu biz ISP'de
kullaniyoruz.. Ozellikle gerekli olan zaten network stop loglari.. Bunun
yaninda tacacs+ exec loglarinida tutuyor.. Ayrica multilogin olayini ve
kullanicilara expire date verme gibi bircok ozellik de iceriyor.. Bunun
yaninda sayamayacagim bircok ozelligi var.. Ama zaten bize multilogin ve
expire destegi yetiyor.. Sadece bir tek sorunu eger default authorization file
kullanilmayacaksa restart edilmesi gerekiyor.. Zaten benim source'u bu
yolla dagitmamdaki amacim belki ilerde birileri ornegin mysql destegi vs
destegi verebilsin diye.. Boylece insanlara daha yararli olabilir.. Zaten
Radiusd su anda mysql destegiyle filan geliyor.. Benim programing bilgim o
kadar iyi olmadigi icin bu konu uzerinde calisamiyorum ne yazik ki.. Ama
birkac gun icerisinde eger ihtiyaci olan varsa accounting loglarini
isleyen bir perl script yollayabilirim.. Yada isterseniz wtmp loglari
kullanirsiniz.. Bunlarida "sac" tipi programlarla cok kolay bicimde
islersiniz "sac" simdiye kadar kullandigim en iyi account analayzer
programlarindan biri..
iyi calismalar
dS