Re: [LINUX:10861] GNOME mi KDE mi?

Subject: Re: [LINUX:10861] GNOME mi KDE mi?
From: Ozgur C. Demir (ocd@mail.koc.net)
Date: Sun 05 Dec 1999 - 13:12:44 EET

On Sun, 5 Dec 1999, ERTUGRUL GOKCEN (IT-TMO) wrote:

> Merhaba,
> Uzun suredir Linux dunyasindan uzak kaldiktan sonra gecenlerde notebook'uma
> RedHat 6.1 kurdum. Bu surumda bildiginiz gibi hem GNOME hem de KDE var.
> Gerci ben her iksini de kurdum ve deneyecegim, ama yine de sizlerden her
> ikisinin arti ve eksileri konusunda bilgi almanin faydali olacagini
> dusundum. GNOME'nin full GNU oldugunu, KDE'nin arkasinda da birtakim ticari

Selamlar, KDE qt adli C++ icin hazirlanmis bir toolkit kullaniyor,
GNOME ise gtk adinda bir toolkit kullaniyor, kendi yazdigim programlarda
gordugum sonuc gtk nin qt ye gore hissedilir derecede hizli oldugu, ayrica
gorsel acidan (bana gore) daha profosyonel. Sonucta bu performans farki bu
toolkit ler ile hazirlanan programlara ve Windowmanager a da yansiyor, bu
yuzden ben GNOME kullanmayi tercih ediyorum, ama GNOME uzerinde KDE
library leri kurarak (ki ben oyle yapiyorum) KDE programlari kurmakda
gayet uygun bir cozum, boylece hem GNome un hem KDE nin programlarini
kullanabilirsiniz..

Ozgur C. Demir
Koc.NET