GNOME mi KDE mi?

Subject: GNOME mi KDE mi?
From: ERTUGRUL GOKCEN (IT-TMO) (ertugrul.gokcen@turkcell.com.tr)
Date: Sun 05 Dec 1999 - 01:34:40 EET

Merhaba,

Uzun suredir Linux dunyasindan uzak kaldiktan sonra gecenlerde notebook'uma
RedHat 6.1 kurdum. Bu surumda bildiginiz gibi hem GNOME hem de KDE var.
Gerci ben her iksini de kurdum ve deneyecegim, ama yine de sizlerden her
ikisinin arti ve eksileri konusunda bilgi almanin faydali olacagini
dusundum. GNOME'nin full GNU oldugunu, KDE'nin arkasinda da birtakim ticari
kuruluslar oldugunu ve bu yuzden de "harbi open source'cu" Linux'cular
tarafından pek tutulmadigini, ama diger yandan daha eski bir proje oldugu
icin daha saglam ve tutarli bir arabirim oldugunu duydum ve/veya okudum.
Bunlar yanlis olabilir, duzeltirseniz sevinirim...

Bu yuzden sizlere sormak istiyorum: Birinin digerine gore "Aman bunu kullan"
dedirtecek ustun bir yani (ya da tersi!) var mi? Biri icin yazilmis
programlar digerinde calisabilir mi? Bu konuda bir "dini savas" baslatmak
istemiyorum, ancak sorumun yaniti da biraz kisisel tercihlere bagli
oldugunun farkindayim. Umarim boyle birseye neden olmam...

Simdiden tesekkurler,

Ertugrul.