Netscape'e iyi demek

Subject: Netscape'e iyi demek
From: vasif ismailoglu (vasif21@istanbul.edu.tr)
Date: Sun 05 Dec 1999 - 06:00:11 EET

   merhabalar.
    Son g?nlerde bir IE mi netscape mi tartismasidir s?r?p gidiyor. Ben de
aslinda farkli bir s?ylemeyecem belki ama. Microsoft'u sevdigimi gizlemeyecem.
Ama ?r?nlerinin ideal olmadigi kesin. Cok cefasini cekdik. Ama bilisim
dunyasinda bir yerde bu kacinilmaz plmaktadir. Gelelim tarayicilara. Benim
fikrimce netscape hiz ve kullanislilik acisindan daha ileridir. Bir kere adres
kutusuna bire sey yazmagha basladinmi bitirmene izin veriyor. Yani yeni bir
sayfa acarken kaza ile baska adrese gitmek istiyorsan IE'de yangindan mal
kacirir gibi hizli yazman lazim. Ve belki katilmayacaksaniz ama sayfalari
Netscape daha hizli aciyor ve y?klerken verdigi bilgiler de doyurucudur. Yani
benim ?nem verdigim ( belki siz katilmaga bilirsiniz) krielerde netscape beni
tatmin etmekte: Ayrica IE'ye(5.0 versiyonu) kusura bakamayin cok iyi
digemiyecem. Bir kere cok bug'li. Bu bence tartisilmaz. Makine performansini cok
etkiliyor. Genelde IE daha gec aciliyor ve daha yavasdir. Amma ben IE 5'i cok
sinir bozucu buldum . S?ilmeye ve eski versiyonuna bile d?nmeye calisdim. Ama
cab file'larini cpk yer kapliyor dige cd'ye almisdim. Bir t?rl? zaman bulamadim.
Ne ise . netscape cok mu iyi. Asla. Ve bence sinir etmek bire bir. Haddinden
fazla c?k?y?r. Sanki amat?rcew yapilmis. Mutlaka ?yle digildir. Ama o kadar deli
etmegi basariyor. Kullanislidir. Ama sorunludur. He IE'nin en ?st?n ldugu
konulardanbirisi de history'dir. Cok kullanislidir. ve bu da cok ?nemli bir
kriterdir.
   Netscape bukadar sorunlu ama ben yene de kullaniliyorum. Microsoft bu g?ne
kadar netscape2i cok engelledi. Yani netscape her cokdugunde bir az da
microsofta k?f?r savururum. Ama yargiclarin son karari beni bir az umutlandirdi.
Bu kadar.