Apache`de Cookie ile Authentication & Servlet performansi

Subject: Apache`de Cookie ile Authentication & Servlet performansi
From: Ozben Evren (oevren@bigfoot.com)
Date: Sun 05 Dec 1999 - 03:56:25 EET

        Selam

        Apache`de belirli bir dizin ve ve alt-dizinleri icin
kullanilabilecek cookie tabanli bir authentication sistemini nasil
kurabilirim?

        Turkcesi: Ornegin http://www.x.com/secret `a gelen requestleri,
eger request`le beraber belirli ozelliklerde bir cookie geliyorsa, kabul
etmek; eger gelmiyorsa belli bir url`e yonlendirmek istiyorum. Kullanici,
eger cookie`si varsa, http://www.x.com/secret/index.html`e erisebilmeli,
eger yoksa http://www.x.com/secretlogin.html`e yonlendirilmeli.

        mod_usertrack sanirim bu isi icin kullanilabilir gibi ama pek
dokumantasyonunu bulamadim. Beni bu konuyla ilgili bildiginiz dokumanlara
yonlendirebilirseniz sevinirim...

        Bu arada servletlerin performansi konusunda bilginiz var mi?
Ornegin php`ye ya da perl`e gore sistemi ne kadar zorlayabilir? Bu konuda
yapilmis bildiginiz benchmarklar var mi?