[LINUX:2713] Re: dma warnings

bourne (bourne@holyfire.com)
Mon, 21 Dec 1998 18:19:25 +0200 (EET)

On Mon, 21 Dec 1998, Devrim SERAL wrote:

> Himm Bu tipik DMA caki$masi nedeni ne mi olabilir?
> OrneGin bende bu soruna ethernet karti yol aCmi$ti..
> Ana kart Uzerindeki PCI-Bridge IO Adressi ile Ethernetinki Caki$iyordu..
> Boyle olunca Ne zaman ki Makine Etherneti tanimaya kalksa Yukardaki gibi
> Cakiliyordu .. !! Yada bir sUre geCtikten sonra yukardakinin tam aynisi
> bir hata vererek yine halt oluyordu!!
SOyle biSey var bende hiCbir cakIlma olmuyor sessionIm devam ediyor.
atIyorum mesela lynx actIm bunu veriyor, 2-3 saat sonra ( gene atIyorum )
X actIm gene oluyor veya bazen hiC olmuyor.
> Bu arada Evdede ayni sorun mevcut.. Bir HDD Quantum FB diGeri ise Quantum
> BF .Hardiskin biri UDMA olduGu iCin BF'la paralel Cali$tiGindan arada
> sirada makinayi wait statusune getirip 10 sn. filan bekletiyor.. Daha
> sonra FB kendi kendini resetleyip eski haline dOnuyor..
Fireball da bu olduGu zaman 1-2(belki daha az) sn hdd'den ses geliyor
sonra devam ediyor
yani sessionI etkilemiyor veya yavaSlamaya sebeb olmuyor
> Sizdeki sorun diGer devicelardan da kaynaklanabilir.. Hardwareinizi
> bilmediGimden yorum yapamayacaGim..
Hardware olarak
56k modem , p233MMX , 32SD ram , Ctlabs SB16pnp var
ama cakISma olmasI cok ters geliyor.Bu hdd hakkInda fazla bilgim yok
acIkcasI ama dma OzelliGi ya yok, ya var yanlIS tanInIyor
Bunu yapmak lazIm
> Umarim yardimci olabilmi$imdir..
> iyi Cali$malar..
> dS
> Not: EGer HDD Uzerinde bad sector olup olmadiGini Ogrenmek isterseniz..
> Makineyi rescue diski ile aCin..
> daha sonra ;
> e2fsck -fc <device name> yapin..
> Daha sonra makineyi aCin..
> dumpe2fs -b <device_name> diyerek en azindan HDD Uzerinde bad sector
> olup olmadiGini gOrebilirsiniz..
Ben fsck attIm ve badsector gOrmedim de aynI dma'lardan kaynaklanmasI ve
hdd'nin 2 aylIk olmasI bana ters geldi
SanIyorum bu bilgiler ikinci reply iCin yeterli olur
Take Care.
-Can