[LINUX:2709] Re: dma warnings

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Mon, 21 Dec 1998 17:18:44 +0200 (EET)

On Mon, 21 Dec 1998, bourne wrote:

> selamlar bu konuda daha Once de mail atmIStIm ama yeterli bir cevap alamadIm.
> sorun Su , elimdeki Quantum Fireball hdd linuxde ( sadece linuxde ,freebsd
> de bu olmuyor dma da sorun cIkmIyor ) problem cIkarIyor deGiSik programlar
> CalIStIrIldIGInda veya acIlIsta ( hangi programda veya ne zaman olduGu belli
> deGil ) bana SOyle bir hata msg'si veriyor:
> sYNC:/usr/Xmanagers/GNOME# dmesg | grep dma_intr
> hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
> hda: dma_intr: error=0x84 { DriveStatusError BadCRC }

Himm Bu tipik DMA caki$masi nedeni ne mi olabilir?
OrneGin bende bu soruna ethernet karti yol aCmi$ti..
Ana kart Uzerindeki PCI-Bridge IO Adressi ile Ethernetinki Caki$iyordu..
Boyle olunca Ne zaman ki Makine Etherneti tanimaya kalksa Yukardaki gibi
Cakiliyordu .. !! Yada bir sUre geCtikten sonra yukardakinin tam aynisi
bir hata vererek yine halt oluyordu!!

Bu arada Evdede ayni sorun mevcut.. Bir HDD Quantum FB diGeri ise Quantum
BF .Hardiskin biri UDMA olduGu iCin BF'la paralel Cali$tiGindan arada
sirada makinayi wait statusune getirip 10 sn. filan bekletiyor.. Daha
sonra FB kendi kendini resetleyip eski haline dOnuyor..

Sizdeki sorun diGer devicelardan da kaynaklanabilir.. Hardwareinizi
bilmediGimden yorum yapamayacaGim..
Umarim yardimci olabilmi$imdir..
iyi Cali$malar..
dS
Not: EGer HDD Uzerinde bad sector olup olmadiGini Ogrenmek isterseniz..
Makineyi rescue diski ile aCin..
daha sonra ;
e2fsck -fc <device name> yapin..
Daha sonra makineyi aCin..
dumpe2fs -b <device_name> diyerek en azindan HDD Uzerinde bad sector
olup olmadiGini gOrebilirsiniz..