[LINUX:2708] Re: edquota

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Mon, 21 Dec 1998 16:54:55 +0200 (EET)

On Mon, 21 Dec 1998, Bilgehan Turan wrote:

> bir user'a veya bir gruba quota vermeye calistim
> beceremedim .Manuallar'da yeterli olmadi
> edquota'dan quota koyuldugunu biliyorum.
> Bu komut bir binary file'na yaptigimiz degisiklikleri yaziyor
> fakat edquota'ya ne yazmam gerekiyor.

edquota -u user_name
Default editorle(ki buda vi'dir) size kullanici adi user_name olan
kisinin quotasiyla oynamaniza izin verir..
Eger ba$ka editor kullanmak isterseniz export EDITOR=pico
(i$inizi kolayla$tiracaktir..)
yukardaki i$lemi yapincada;

Quotas for user somebody:
/dev/hda5: blocks in use: 0, limits (soft = 0, hard = 0)
inodes in use: 0, limits (soft = 0, hard = 0)

Block limitleri ile oynayabilirsiniz..
Kaydedip Cikinca o kullanicinin quotasi deGi$miS olur..
Bu arada prototye bir User yaratipda;

Quotas for user proto:
/dev/hda5: blocks in use: 0, limits (soft = 4000, hard = 5000)
inodes in use: 0, limits (soft = 0, hard = 0)
Quota limitlerini yukardaki gibi belirlerseniz..
Daha sonra;
edquota -p proto user1 user2 .... n
kullanarak hiC editorle felan uGra$madan kullanici quotalarini
belirleyebilirsiniz..
Scriptle filan yazarakta passwd dosyasindan tUm kullanicilara
quotalama i$lemi yapabilirsiniz..
iyi Cali$malar..
dS