[LINUX:2430] Re: leafnode

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Thu, 10 Dec 1998 21:03:40 +0200 (EET)

On Thu, 10 Dec 1998, Uzman wrote:

> Sayin Uctop'un degerlendirmelerini duygusal bulmaniz olagan.
> Ancak, bu sekilde bir kaniya sahip olan tek kullanici olmamasi,
> sadece bir rastlanti degil. Sayin Uctop'a verdigim yanitta, benim
> de paralel dusuncelerimi, cok daha sert bir uslupla ilettigimi
> aktarmistim. Cunku, yoneltilen bir cok soruya, PCW Linux grubunda
> ornegin, ya yanit alamiyordum, alinamiyordu, ya da bu sorulardan
> "sIkInti" duyuldugu ima ediliyordu. O zaman da, fildisi
> kulesinden cikilmasi gerektigini soylemistim.

Himm Onlarin kim olduGunu bilmiyorum ..Bu arada onlarla burasi arasi
ili$kiyi nasil kuruyorsunuz ben onu anlamadim??!!

> Amacim, ulkemin Linuc kullanicilarini elestirmek, yermek degil.
> Ancak, yukarida anilan bir gruba yolladigim bir mesaj, bir cok
> kisinin, yaw bu adamlar kafayi mi yemis, diye hayret ifadelerini
> dile getirmelerine neden olmustu.
Olabilir .. Bunun bizim konumuzla ne alakasi var..

> Evet, biz hala, ben en azindan howtoyu okuma ve anlama ozulusu
> oldugumdan olsa gerek, nasil Turkce yazarim sorusunu bu kadar sIk
> sormam uzerine, aaa bende sorun yok ya da biktik bu sorulardan
> seklinde tepkiler alirken, abonesi oldugum bir Alman mailing
> listte cok degisik bir haber vardi.

Himm Ne yazik ki sizin anlama Ozurunuz konusunda bi$ey yapamayacaGim .
Ne yazik ki yeteri kadar elimizde Turkce dokuman yok.. Imkan olsada
yazssak. SoylediGim gibi linux listin PCW'le ne ilgisi olduGunu
kavrayabilmi$ deGilim.. Yani ordaki olanlar sanirim sizinde takdir
edeceGiniz gibi bu listeyi baGlamaz..

> Bonn Linux kullanicilari grubu, Bonn universitesinin
> salonlarindan yararlanarak, iki gun surecek bir linux kurulum
> senligi duzenlemisti.
Ne gUzel.. :) Bizim arkada$larda inet 98 de sanirim etkinlikler
dUzenlemi$ler.. Ben gidemedim :((

> Ve, iste milleti sasirtan unsur, mailing liste atilan duyuruda,
> herkesin, ama herkes calisir durumdaki PC`sini alip gelmeye davet
> ediliyordu. Vakit yettiginde herkese Linux kurulacakti.
O zaten LinuX dunyasinin en Onemli unsuru.. Yayginla$mak bize guC
kazandirir..

> Haydi, bizler hissi yaklasiyoruz, eh bu adamlar o zaman sahiden
> kafayi yemis :-)

Yaw 3. defa sOyluyorum bu listede yardimci olmayacak insan sayisi
bir elin parmaGini geCmez..

> Gelelim news konusuna. Internet kullanicilarindan % 1 ya da
> 2`sinin news/usenet nedir bildigi ve veya kullandigi bir ulkede,
> toplulukta, Usenet'in bir "ihtiyac" olarak algilanmasi icin
> katedilecek daha cooook zaman var. Asilacak cook engel. Sonucta
> Usenet/News bir "ihtiyac" degil, Internet`in kocaman bir
> parcasi.
Himm .. Haklisiniz ama ne yazik ki kullanamiyoruz..
Herkes kendine private news server kurup kimseyede aCmayinca mesele bu
hale geliyor..

> Linux altinda offline news okumak ve yazmak icinse olmazsa olmaz
> yontemlerden biri de news serverinizi kurmak. Ha tabii,
> Internet`i sadece "nette eglenen" etiketi icin kullanan bir kisim
> kullanicilarin, News'e ilgi duymasini da beklemiyorum. Herkesten
> de ayni sekilde katilmasini beklemiyorum. Ama news, Internet`in
> bir parcasi. Ve Linux`ta kendi serverinizi kurmak durumundasiniz.
> Yapmazsaniz, Netscape gibi programlarla online katilip, bir suru
> para odemek durumunda kalirsiniz.

Online katilmak ne demek..??
Himm news okuyabilirsiniz ama mail atamiyorsunz..(news.metu.edu.tr)

[Kesildi]

> Dedim ya bazi kullanicilar, benim gibi, howto okuma ve anlama ve
> de uygulama ozurlu olabilir. Kimsenin de, gelin dostlar benim su

Bence siz kendi kendinizi kuCumsUyorsunuz..
Bana ingilizce hiC bilmem diyebilirsiniz o zaman anlayabilirim..
Ama biraz ingilizce bilen bir insan biraz uGra$arak onlari anlayabilir..
Yok aman derseniz ben kesinlikle ingilizce istemiyorum diyip kesip
atarsaniz o zaman kusura bakmayin ama 1800 yillara dOnun derim..
$imdi size burda doGrudan laf etmek istemedim.. CunkU herkesin dili en
gUzel ve en anla$ilirdir.. Ama Globalle$en dUnyada ne yazik ki Ingilizce
bilmeyene de yer yok Ozelliklede Bilgisayar dUnyasinda...:((
Yani gUzel tUrkcemiz yeterli olabilir ,, ama yinede eski hatalar
du$memek lazim.. SonuCta diGer insanlarla (yabancilar) ile dialog kurmak
gerekiyorsa TURKCE'yi ne yazi ki kullanamiyoruz..

> isi halledin dedigini sanmiyorum. Bir cok alanda, sIk sIk
> karsilasilan kucuk sorunlar vardir, ya da buyuk basarilarin,
> sevinclerin yasanmasini engelleyen mini minnacik engeller. Bu
> islerle ugrasmis kisiler, bu engellerin nasil asilarak o kocaman
> sevinclerin yasanacagini bilebilir. Bilebilir diye dusunuyorum.

Burda Onceden de sOylediGim gibi herkesin elinden geldiGini yaptiGina
inaniyorum.. Evet ama O kuCuk minnacik $eyin neden kaynaklanmadiklarini
OGrenmeyincede pek bi$ey fark etmiyor.. CunkU coGu insan insan doGasinda
var olan bir yapiyla hemenden i$i halledip cabucak bitirmek ister..
Sizde mi bOyle olmak istiyorsunuz?

> Eh madem Linux kullanmak icin sadece howtolara gerek var, neden
> bu mailing listler olusturulmustur diye de sorgulamak olasi. Ya
> da siz, ben , o veya hepimiz bu mailing liste uye olduk diye de
> sorgulamak olasi. Kimse soru sormasin, howtoyu okusun ve cozsun
> de denebilir daha ileri gidilerek.
O zaman HOWTO'lari atalim Linux kurmayi bilmeyen bir adam gelsin Uye
olsun.. ilk i$i Linuxu nasil kurarim olacak.?
Ya guldurmeyin insani Oyle $eyler olur ki.. !! Bir du$unun gUnde
20 ki$i abone olsa ve biz onlara oturup teker teker Linux nasil kurulur
diye anlatsak(Tabii zamanimiz varsa) Yani mantiGiniz alabiliyormu?
Birde Oturup onlarin sorunlarini cOzelim..ooooo..
Size herhalde bizim yardimlarimizi deGersiz sayiyorsunuz,,
Yada sizin iCin pek Onemi yok herhalde?? arada sirada
listweb.bilkent.edu.tr adresine bir bakin bakalim nasil cevaplar geliyor
diye.. ?

> Ama bu liste neden aboneyiz ?
> Onu sorgularim.

Mantikli sorulara mantikli cevaplar almak iCin..

> Ya da standart bir yanit hazirlayalim.
> Var misiniz, soru sorana,
> once howtolari okuyun, sonra man pagesleri okuyun,
> sabahlara kadar uykusuz kalin, yine cozemezseniz, bastan okuyun
> diye oto responder olusturalim.
>
> Bunu distediginizi dusunmek bile istemiyorum. En azindan kotu bir
> saka olarak alirim :-)
Hayir gayet dUzgun..
Bu i$ bOyle yuruyor.. Oturup herkesin maillerine kimse cevap vermek
zorunda deGil .. O bizim iyi niyetimize kalmi$ ,, Bu arada herhalde siz
bizi Linuxcular tarafindan tutulmu$ memurlar mi saniyorsunuz?
Bizimde i$imiziz,gucumuz,okulumuz,evimiz vsvs.. var bizimde zamanimiz
kisitli ama siz yinede siz yardim etmiyorsunuz diyorsunuz..
Yaw karde$im o kadar yardimi beGenmiyorsan ben sana ne diyim..
Git xx $irketine sana xx Os kursun ode 2000$ 5 kullanici lisansi..
Yuklesin sana softwarei kullan .. Cicili bicili gusel i$letim sistemleri
var hemde Bazen ekranda mavi renkli oluyorlar.. Destek hattini ara sana
saati 50$ destek versinler ne diyim..
Linux dunyasi bOyle yardim alamassan sen ogrenir bizede OGretirsin..
Bu arada "yardim alamamak " kavrami burda sorunun Cozumunun bilinmemesi
manasindadir.. Emin olun ki LinuXcular bildiklerini saklamaz..

> Yukarida yanitladim.
> Boylece daha guzel sorular ve sorunlarla basbasa kalabiliriz,
> dediginizde icimden guldum.
> Alin size bir soru, guzel ve sirin.
> Linux altinda kullandigim (pardon belki onumuzdeki ucuncu bes
> yillik kalkinma plani cercevesinde belki kullanbilecegim) ICQ`nun
> iconunu nasil acik mavi hale getirebilirim ?
> Hatta vazgectim, Turkmen kirmizisi olsun, ne yapmam lazim ?

DediGim gibi XX i$letim sistemini yukleyim sag tu$ yardimi ile
deGi$tirebilirsiniz,,,

> Yavas yavas netlesiyorsunuz :-)
> Siz biz !
> Eger ben sistemimle bir seyler yapmak uzere temeli
> olusturamazsam, nasil ogrenebilirim ?
> Bilgi, bir birikimdir, dogru.
> Ama kulture de bu birikim paylasilmasindan dogar.
>
> Bonn Linux kullanicilari grubu da, hey millet gelin bulusalim,
> getirin makinalarinizi Linuxunuzu kuralim, der.
>
> Aslinda okunacak o kadar binlerce howto sayfasi varken, ne yapar
> bu adamlar ?
Kurmak sorun deGil gelin zamanim olduGunda size kurayim..
Yada herhangibi kimseden yardim isteyin gelip sizden para bile istemeden
sistem kurallar. Ama ya sonrasi??

> Ya da ben en temel Turkce yazma sorunumu cozemezsem ve
> kendilerine "biz" diyen bazi kullanicilar, bir parcasi oldugum
> "siz"e yardim eli uzatmazsa, bu basit islem icin haftalarimi
> verip, geri kalmis ulkenin geri kalmis yeni yetme Linux
> kullanicisi olmaktan oteye nasil gecerim ?
>

> Ya da siz, yaw yine mi bu sorular gidin once okuyun, sonra bir
> daha bir daha deneyin de gelin derken biraz da tepeden bakmacilik
> sezilen bir ulsup kullanirken, ben her zaman sizin "altinizda"
> olmaya tarafinizdan mahkum edilmis olmuyor muyum ?
Oyle algilarsaniz o sizin sorununuz.. Bu arada "siz" kelimesi burda
kar$idaki hitap ettiGim insan olarak kullanilmi$tir.. Turkce dersine
dOnduGu icin bu nota yazma gereGi duydum.. "Biz" ben veya
arkada$larim(liste uylerini baGlamaz), "siz" (kar$ida hitap edilen insan)
Anlaminda kibarlik iCin kullanilmi$tir.. Oturup fazla kafanizi yormayin
Lutfen cUnkU gOrduGum gibi bunuda algilamadiniz...
Isterseniz kibarliGi bir tarafa brakip sen,ben,o filan kullanayim!!
O zamanda herhalde siz bana nasil hitap edersiniz bre diye Ciki$irsiniz!

> Salt bu nedenle, kimseye bir "diyet" borcum da olmasin diye
> ugrasiyorum.
> Ben de anamin karnindan Linuxla dogmadim.
> Ben de anim karnindan, belki sizin bilgi sahibi olmadiginiz bir
> konuda cok bilgili olarak dogmadim.
Mumkun..

> Ama kimseye de yardim elimiz uzatmaktan cekinmedim.
> Evet, offladigim poffladigim oldu, olmadi degil.
> Ama icimden. Cunku o kullanicinin bu isi bana bakarak ileride
> kendisinin nasil halledecegini ogrenmeye caba gosterecegini
> biliyorum, biliyordum.
Himm demek sizi irdeliyoruz burda ..

> [...]

> Ben simdi Turkce yazamasam, soyler misiniz bana, oturup bir
> romanin cevirisini Linux altinda kullanmaktan zevk aldigim
> Staroffice`de nasil yapacagim ? Bu arada gecen uzun zamanda hala
> bununla, eminim ki bunca kolay cozumu olan bir meselenin cozumune
> kilitlenmis oldugumdan, tek bir sayfa ceviri yapamaz oldum.
>
> Baskalarina, uretin, uretici olun diyen kisilerin, baskalarinin
> da uretken olmasina katkida bulunmasini beklerdim.
>
> Isin aslinda, baskalarina uretin diyen kisilerden uretken
> olmalarini beklemeyi de coktan biraktim.
> Bu duyarsizliginiz icin de sizi kutluyorum.

Himm te$ekkUr ederim.. Duyarsiz olduGuma karar verdiGiniz iCin..

> OIur a birgun de yanitini bildigim bir konuda sizin bir sorunuz
> olursa, inanin, hic cekinmeden, sIkIlmadan, kendimden utanmadan,
> kendimle celismeden, size, efendim gidin once okuyun, arastirin
> diyecegim.

> Sizse bu silahi iyi kullaniyorsunuz. Yok oyle uc kurusa bes
> Limon, der gibisiniz, bagislayin.
>
> Bilgi, paylastikca bir anlam ifade eder.
> En azindan benim icin.
> Bilgisini "siz" dedigi insanlarla paylasmaktan bu kadar cekinen
> bir kisiden de dogrusu, yardim almaktan sIkILIrim artik.
Yukarda siz meselesi anlatildi.. Umarim anlami$sinizdir...

> Paylasmaktan sozediyorsunuz, nerede efendim paylasmak sizde ?
> Neredeyse orada, bu soruyu iptal edin.
> Aratsirmama, sormama gerek kalmadi.
> Fildisi kulesinin en mutena kosesindeki kasada sizde anlasilan.
Bu notun sonuna gelen tum Linux kullanicilarina te$ekkUr ederim..
Insanlari bilgilendirmek ve ele$tirmek gUzel bir $ey.. Ama burda ben ve
benim kadar Ozveri gOsteren arkada$lara hakaret edildiGi kanisindayim..
Bu note;dan sonra bu note baGli listeye benden bir daha mesaj
gelmeyecektir ama sayin Uzmanin dalga geCen sOzleri beni ve eminim bu
listede Ozveriyle yardimlarini esirgemeyen bir Cok insani kirmi$tir.
DiGerlerini bilmiyorum ama yardimlarimizin kar$iliGinin bOyle alinmasi
beni hem dU$undUrUyor hemde UzUyor..
Ama yinede belirtmek isterim ki sayin uzman Lutfen listeye dalga geCEr
mailler atmayin ,, O sizin seviyenizi dU$uruyor emin olun...
Neyse birilerini kirdiysam lutfen beni affetsinler ve bOyle uzun mail
yazdiGim iCin yine Ozur dilerim..
iyi Cali$malar..
dS
"Knowladge is power so Linux ?:)"