[LINUX:2419] Re: leafnode

Uzman (uzman@urgentmail.com)
Thu, 10 Dec 1998 18:51:27 +0200 (EET)

Devrim SERAL wrote:

> Himm sanirim fazla hisli davraniyorsunuz.. $imdiye kadar bilinen ve
> payla$ilmayan bir bilgi olduGunu sanmiyorum bu listede.. Istisnalar
> kaideyi bozmaz.. Benim bildiGim birCok $ey olabilir ama bilmediklerimde
> birde fikir sahibi olduGum $eyler var.. OrneGin Onceleri news ile ilgili
> fikir sahibi olduGum $eyleri buraya atma gereGi duydum.... Ama $imdiye
> kadar news server kurmadim.. Ihtiyacim olmadi Cunku!!

Selamlar,

Sayin Uctop'un degerlendirmelerini duygusal bulmaniz olagan.
Ancak, bu sekilde bir kaniya sahip olan tek kullanici olmamasi,
sadece bir rastlanti degil. Sayin Uctop'a verdigim yanitta, benim
de paralel dusuncelerimi, cok daha sert bir uslupla ilettigimi
aktarmistim. Cunku, yoneltilen bir cok soruya, PCW Linux grubunda
ornegin, ya yanit alamiyordum, alinamiyordu, ya da bu sorulardan
"sIkInti" duyuldugu ima ediliyordu. O zaman da, fildisi
kulesinden cikilmasi gerektigini soylemistim.

Amacim, ulkemin Linuc kullanicilarini elestirmek, yermek degil.
Ancak, yukarida anilan bir gruba yolladigim bir mesaj, bir cok
kisinin, yaw bu adamlar kafayi mi yemis, diye hayret ifadelerini
dile getirmelerine neden olmustu.

Evet, biz hala, ben en azindan howtoyu okuma ve anlama ozulusu
oldugumdan olsa gerek, nasil Turkce yazarim sorusunu bu kadar sIk
sormam uzerine, aaa bende sorun yok ya da biktik bu sorulardan
seklinde tepkiler alirken, abonesi oldugum bir Alman mailing
listte cok degisik bir haber vardi.

Bonn Linux kullanicilari grubu, Bonn universitesinin
salonlarindan yararlanarak, iki gun surecek bir linux kurulum
senligi duzenlemisti.

Ve, iste milleti sasirtan unsur, mailing liste atilan duyuruda,
herkesin, ama herkes calisir durumdaki PC`sini alip gelmeye davet
ediliyordu. Vakit yettiginde herkese Linux kurulacakti.

Haydi, bizler hissi yaklasiyoruz, eh bu adamlar o zaman sahiden
kafayi yemis :-)

Gelelim news konusuna. Internet kullanicilarindan % 1 ya da
2`sinin news/usenet nedir bildigi ve veya kullandigi bir ulkede,
toplulukta, Usenet'in bir "ihtiyac" olarak algilanmasi icin
katedilecek daha cooook zaman var. Asilacak cook engel. Sonucta
Usenet/News bir "ihtiyac" degil, Internet`in kocaman bir
parcasi.

Linux altinda offline news okumak ve yazmak icinse olmazsa olmaz
yontemlerden biri de news serverinizi kurmak. Ha tabii,
Internet`i sadece "nette eglenen" etiketi icin kullanan bir kisim
kullanicilarin, News'e ilgi duymasini da beklemiyorum. Herkesten
de ayni sekilde katilmasini beklemiyorum. Ama news, Internet`in
bir parcasi. Ve Linux`ta kendi serverinizi kurmak durumundasiniz.
Yapmazsaniz, Netscape gibi programlarla online katilip, bir suru
para odemek durumunda kalirsiniz.

> Burdaki CoGu kimsede de ayni durum sOzkonusudur bUyUk ihtimalle..
> OrneGin 2 ay Onceye kadar .. Linux'ta Undeletion ile ilgili olarak sorulan
> sorulara Undeletion-HOWTO'yu Oneriyordum.. Ama $imdiye kadar o konu ile
> ilgili sadece teorik bilgiye sahiptim.. Ama ba$ima gelince bu sefer
> oturup kastim .. Aynen listedekilere OnerdiGim gibi HOWTO-Search Engine-
> News dola$arak konu ile ilgili bilgi topladim.. Sonra Pratikte bazi
> $eylerin olamayacaGini gOrdum.. Ama yinede biri sorunca deneyimlerimi
> aktarma gereGi duyuyorum.. Ama Soylemedende edemiyorum;
> [...]

Dedim ya bazi kullanicilar, benim gibi, howto okuma ve anlama ve
de uygulama ozurlu olabilir. Kimsenin de, gelin dostlar benim su
isi halledin dedigini sanmiyorum. Bir cok alanda, sIk sIk
karsilasilan kucuk sorunlar vardir, ya da buyuk basarilarin,
sevinclerin yasanmasini engelleyen mini minnacik engeller. Bu
islerle ugrasmis kisiler, bu engellerin nasil asilarak o kocaman
sevinclerin yasanacagini bilebilir. Bilebilir diye dusunuyorum.

Eh madem Linux kullanmak icin sadece howtolara gerek var, neden
bu mailing listler olusturulmustur diye de sorgulamak olasi. Ya
da siz, ben , o veya hepimiz bu mailing liste uye olduk diye de
sorgulamak olasi. Kimse soru sormasin, howtoyu okusun ve cozsun
de denebilir daha ileri gidilerek.

Ama bu liste neden aboneyiz ?
Onu sorgularim.

Ya da standart bir yanit hazirlayalim.
Var misiniz, soru sorana,
once howtolari okuyun, sonra man pagesleri okuyun,
sabahlara kadar uykusuz kalin, yine cozemezseniz, bastan okuyun
diye oto responder olusturalim.

Bunu distediginizi dusunmek bile istemiyorum. En azindan kotu bir
saka olarak alirim :-)

> SOnra kendi denemelerinizi yapin.. Eger sonuC alamassaniz buraya sorun..
> Burda Cok basit dUzeyde sorularda geliyor.. Emin olun ki bazen coGu
> arkada$ bundan sIkIliyor.. Diyebilirsiniz ki Soru sormassak neden bu liste
> olacak.. Haklisiniz derim ama Once yukardaki basamaklari izleyin sonuC
> alammassaniz buraya sorun.. Boylece daha gUzel sorular ve sorunlarla
> ba$ba$a kalabiliriz..;p

Yukarida yanitladim.
Boylece daha guzel sorular ve sorunlarla basbasa kalabiliriz,
dediginizde icimden guldum.
Alin size bir soru, guzel ve sirin.
Linux altinda kullandigim (pardon belki onumuzdeki ucuncu bes
yillik kalkinma plani cercevesinde belki kullanbilecegim) ICQ`nun
iconunu nasil acik mavi hale getirebilirim ?
Hatta vazgectim, Turkmen kirmizisi olsun, ne yapmam lazim ?

> Bende annemin karnindan LinuX veya UniX'ci doGmadim .. Bildiklerimi
> Ogrenene kadar KaC bin satir HOWTO kaC bin sayfa ve kac bin man pagei kaC
> defa okuduGumu $u anda hatirlamiyorum.. Ama EGer Bu sistemi Ogrenmek
> istiyorsaniz ezbere i$ yapmayin.. Biz size her $eyi anlatirsak o
> basamaklardan geCmesseniz ba$ka bir sorunla kar$ila$inca orda kalirsiniz..

Yavas yavas netlesiyorsunuz :-)
Siz biz !
Eger ben sistemimle bir seyler yapmak uzere temeli
olusturamazsam, nasil ogrenebilirim ?
Bilgi, bir birikimdir, dogru.
Ama kulture de bu birikim paylasilmasindan dogar.

Bonn Linux kullanicilari grubu da, hey millet gelin bulusalim,
getirin makinalarinizi Linuxunuzu kuralim, der.

Aslinda okunacak o kadar binlerce howto sayfasi varken, ne yapar
bu adamlar ?

Ya da ben en temel Turkce yazma sorunumu cozemezsem ve
kendilerine "biz" diyen bazi kullanicilar, bir parcasi oldugum
"siz"e yardim eli uzatmazsa, bu basit islem icin haftalarimi
verip, geri kalmis ulkenin geri kalmis yeni yetme Linux
kullanicisi olmaktan oteye nasil gecerim ?

Ya da siz, yaw yine mi bu sorular gidin once okuyun, sonra bir
daha bir daha deneyin de gelin derken biraz da tepeden bakmacilik
sezilen bir ulsup kullanirken, ben her zaman sizin "altinizda"
olmaya tarafinizdan mahkum edilmis olmuyor muyum ?

Salt bu nedenle, kimseye bir "diyet" borcum da olmasin diye
ugrasiyorum.
Ben de anamin karnindan Linuxla dogmadim.
Ben de anim karnindan, belki sizin bilgi sahibi olmadiginiz bir
konuda cok bilgili olarak dogmadim.

Ama kimseye de yardim elimiz uzatmaktan cekinmedim.
Evet, offladigim poffladigim oldu, olmadi degil.
Ama icimden. Cunku o kullanicinin bu isi bana bakarak ileride
kendisinin nasil halledecegini ogrenmeye caba gosterecegini
biliyorum, biliyordum.

Ben bir sey kaybetmedim.

> O yUzden ara$tirmayi Ogrenin.. Ulkemizde zaten eGitim sisteminin dayatmi$
> olduGu bir ezber dUzeni var ,, Onu a$mak iCin lUtfen ara$tirin ve yeni
> $eyler Uretmeye Cali$in.. SaGlam atilmami$ bir temel sizin ilerde sonunuz
> olabilir..

Olum fermanimizi yazdiniz bile :-)

Ben simdi Turkce yazamasam, soyler misiniz bana, oturup bir
romanin cevirisini Linux altinda kullanmaktan zevk aldigim
Staroffice`de nasil yapacagim ? Bu arada gecen uzun zamanda hala
bununla, eminim ki bunca kolay cozumu olan bir meselenin cozumune
kilitlenmis oldugumdan, tek bir sayfa ceviri yapamaz oldum.

Baskalarina, uretin, uretici olun diyen kisilerin, baskalarinin
da uretken olmasina katkida bulunmasini beklerdim.

Isin aslinda, baskalarina uretin diyen kisilerden uretken
olmalarini beklemeyi de coktan biraktim.
Bu duyarsizliginiz icin de sizi kutluyorum.

OIur a birgun de yanitini bildigim bir konuda sizin bir sorunuz
olursa, inanin, hic cekinmeden, sIkIlmadan, kendimden utanmadan,
kendimle celismeden, size, efendim gidin once okuyun, arastirin
diyecegim.

> Unutmayin ki bilgi Gunumuzdeki en Onemli silahtir ama $unuda unutmayin
> ki Bilgi PaYla$ilinca daha deGerlidir.. SaGlicakla kalin
> iyi Cali$malar..

Sizse bu silahi iyi kullaniyorsunuz. Yok oyle uc kurusa bes
Limon, der gibisiniz, bagislayin.

Bilgi, paylastikca bir anlam ifade eder.
En azindan benim icin.
Bilgisini "siz" dedigi insanlarla paylasmaktan bu kadar cekinen
bir kisiden de dogrusu, yardim almaktan sIkILIrim artik.

Paylasmaktan sozediyorsunuz, nerede efendim paylasmak sizde ?
Neredeyse orada, bu soruyu iptal edin.
Aratsirmama, sormama gerek kalmadi.
Fildisi kulesinin en mutena kosesindeki kasada sizde anlasilan.

> Devrim SERAL

Bilgiyle kalin