[Linux-sunucu] auditd dosyadaki değişimlerin loglanması mümkün mü ?

Selçuk Mıynat selcukmiynat at gmail.com
22 Mar 2022 Sal 22:47:20 +03

Selam,

On Sat, 20 Feb 2021 at 18:25, Mehmet Başaran <mehmet94nto at gmail.com> wrote:

> [...]
> değişiklikleri  hangi saatte hangi userla(hangi userla o makinaya
> bağlanılmış ise bu userın adı veya uidsi)  ve dosyada ne işlem yapıldığını
> listeliyor,
> Benim yapmaya çalıştığım ise  bu dosyada yapılan değişikliği de göstermesi
> bunu nasıl yapabilirim bulamadım, ve mümkünse  sadece değişiklik yapılmış
> ise bunu göstermesi yani dosyanın okunması veya kopyalanması vb.(dosyada
> bir değişiklik yapılmadı ise) önemli değil sadece yazma veya ekleme
> yapıldıysa bunları görmem yeterli,
>

 > auditctl -w /etc/nagios/nrpe.cfg -k test2

Burada -p parametresini de ekleyerek, hangi aktiviteleri loglamak
istediginizi de belirtmelisiniz:

Su sayfadaki **Defining File System Rules** bölümüne bakabilirsiniz
referans olarak:

https://access.redhat.com/documentation/en-us/red_hat_enterprise_linux/7/html/security_guide/sec-defining_audit_rules_and_controls#sec-Defining_Audit_Rules_with_auditctl

Kolay gelsin,