[Linux-sunucu] auditd dosyadaki değişimlerin loglanması mümkün mü ?

Selçuk Mıynat selcukmiynat at gmail.com
19 Mar 2022 Cmt 23:38:02 +03

Selam,

On Sat, 20 Feb 2021 at 18:25, Mehmet Başaran <mehmet94nto at gmail.com> wrote:

> Merhaba,
> sunuculardaki config dosyalarında yapılan değişimleri takip etmek istiyorum
> auditctl -w /etc/nagios/nrpe.cfg -k test2
> ausearch -k test2 | aureport -f -i
> son raporlama komutu  test2 etiketinin dosyasında (nrpe.cfg)  erişimler ve
> değişiklikleri  hangi saatte hangi userla(hangi userla o makinaya
> bağlanılmış ise bu userın adı veya uidsi)  ve dosyada ne işlem yapıldığını
> listeliyor,
> Benim yapmaya çalıştığım ise  bu dosyada yapılan değişikliği de göstermesi
> [...]

Burada -p parametresini de ekleyerek, hangi aktiviteleri loglamak
istediginizi de belirtmelisiniz:

Su sayfadaki **Defining File System Rules** bölümüne bakabilirsiniz
referans olarak:

https://access.redhat.com/documentation/en-us/red_hat_enterprise_linux/7/html/security_guide/sec-defining_audit_rules_and_controls#sec-Defining_Audit_Rules_with_auditctl

Kolay gelsin,