[Pardus-kullanicilari] YNT: YNT: girdi çıktı hatası

Koray Löker loker at pardus.org.tr
29 Mar 2011 Sal 13:29:07 EEST

29 Mart 2011 Salı günü (saat 11:28:37) Coskun AKTAS şunları yazmıştı:
> Teşekkür ederim. Şifreyi değiştirdim. Fakat :w q komutlarını
> çalıştıramadım.
vi ile başlayan satırı komut olarak girmişseniz, aslında boş bulunup
önerdiğim, içinde gezinmenin başlangıç seviyesi için zor olduğu bir metin
editörü açmış olmalısınız. : ona komut vermeyi, w kaydetme komutunu, q da
çıkma komutunu kaydediyor. Dolayısıyla ctrl-c ile kopyalama gibi, uygulama
içinde çalışan klavye girdileri bunlar.

> Bu arada dil değişti. Sistem ayarlarından düzeltmeye çalıştım yarı Türkçe
> yarı İngilizce oldu.

vi ingilizce açılmış olabilir, sistemin dil ayarları söylediğim komutları
yanlış girmenizle bile değişmez.

Fakat bilgisayar ismini değiştirmenin daha kolay bir yolu olmalıymış, bunu da
ayrıca düşünelim. Ne kadar çetrefilli oldu :(

> Yeni kullanıcı ekleyemiyorum. Yetkili kullanıcı ile root şifresini kabul
> etmiyor. Şifrede ı harfi var bunu i olarak mı yazmak gerekiyor.

Klavye ayarlarında bir değişiklik olmamışsa fark etmemeli, ama ı ile parola
hiç kullanmamıştım. Şimdi denedim, ı harfini kullanabiliyorsunuz (2011 ile en
azından) o sırada bir nedenle İngilizce klavyeye geçiş yapıldıysa i olmuş
olabilir tabii... Ya da capslock açık mıydı diye kontrol etmeli, büyük/küçük
harf fark ediyor çünkü.

--
Koray Löker
<--/ Özgürlük İçin... http://www.pardus.org.tr /-->