[Pardus-kullanicilari] paketleme seferberligi :)

Ismail SEZEN sezenismail at gmail.com
20 Mar 2011 Paz 22:06:29 EET

2011/3/20 Yahya Koç <yhykoc at gmail.com>

> Aslında söyledim şey bir paketin hemen resmi depolara girmesine yönelik
> degil, hemen pisi olarak paketlenmesi idi. Kullanıcı açısından bakarsam yeni
> bir uygulamayı hemen denemek istiyorsam ilk buldugum yerden indirip denemek
> isterim.

Bunun eksikliğini Pardus 2011' de çok hissediyorum. Ayrıca, kendim
kullandığım ve paketlediğim uygulamalar var. Bunları bir contrib deposundan
indirip kolayca kurabilmeyi ve paylaşmayı isterdim. ve resmi depoda olmayan
paketleri bir katkı deposunda bulup indirebilmeyi.

> Resmi depolarda olup olmaması ile ilgilenmem.
> Dedigim gibi kullanıcı deposunda kurallar esnek olacagı için depoyu ekleyen
> kullanıcının kurabilmesi için beklemesine gerek olmayacak. Sorumlulugunu
> alarak kuracak. İlk başta sıkıntılar olsada tecrübeli paketciler arttıkça bu
> sıkıntılar minimuma inecek.

Buna katılıyorum. Tecrübeli bir paketçi değilim. Sadece ihtiyaç duyduğum
paketleri 2009'daki inşaa dosyalarından faydalanıp paketliyorum ve
kullanıyorum. Bilen birisinden öğrenmeyi ve tecrübe kazanmayı çok isterdim.
Paketleme konusunda internette ufak tefek örneklerden başka dişe dokunur
fazla kaynak yok. Ya da ben bulamadım :) Lakin, paketleme sürecindeki
deneyim çok önemli. Bilen birisinden birşeyler öğrenmenin değeri paha
biçilmez.

> Bu depodan resmi depolara girmesi ise tamamen başka bir süreç.Bu sürecin
> uzun sürmesinin kullanıcılar açısından problem olacagını düşünmüyorum.
> Önemli olan paketin kullanıcıya ulaşması.

Şu anda depoda olmayan ve ihtiyacım olan paketleri, çok derin bir bilgim
olmamasına rağmen kendim yeniden Pardus 2011 64bit için paketleyip
kullanıyorum. Bir contrib deposunun olmaması büyük eksiklik. Kullanıcılardan
pek geri dönüş gelmese de bir çok kişi bunun eksikliğini hissediyordur
mutlaka.

> Geliştiriciler buradaki paketi begenmeyip kendileri de paketleyebilirler.
> Bu depo geliştiricileri baglamayacak. Bu depoya paket yapacak paketcide
> bunun bilincinde paket yapacak. Ancak paket ne kadar hatasız olursa
> kullanılmaması ve direkt resmi depolara girmemesi içinde bir sebep yok.

Paketin resmi depoya girmesi için bence yine topluluğa kulak vermek
gerekiyor. Paketler için bir puanlama sistemi olması gerektiğini
düşünüyorum. Kurulum ve kullanım konusunda sorun yaşatmayan paketler için
yüksek puanlı olanların resmi depoya alınması için geliştiriciler tarafından
tekrar incelenebilir. Aslında şu stackoverflow.com sitesindeki puanlama
yöntemine hayranım. Belirteyim :)

> Tabii burada hem bu deponun hemde resmi deponunda ekli oldugu durumda
> yaşanacak sorunların pisi tarafında çözülmüş olması gerekiyor.

Pardus 2011 için bunun bir problem olduğunu bilmiyordum. 2011 için bir
contrib deposu eklenmesi pisi tarafında ne gibi bir sorun yaşatabilir?

--
 İsmail SEZEN
    Physicist