[Pardus-kullanicilari] paketleme seferberligi :)

Yahya Koç yhykoc at gmail.com
20 Mar 2011 Paz 21:42:36 EET

Merhaba,

2011/3/20 Kaan Akşit <kunguz at gmail.com>

> Yahya bey, samimiyetinize inanıyorum ancak dediklerinizin hepsinin şu an
> için dediklerinizin bir hayal olduğunu düşünüyorum. Çünkü eskiden contrib
> diye bir depo vardı ve çeşitli sebeplerden ötürü bu düzen yürümedi. Mevcut
> düzende depoya paket alma işlemi son derece zahmetli bir iş, çok basit bir
> uygulamanın bile depoya girmesi en az 1 ay kadar bir süre alıyor.
> Sanırım var olan düzen iyileştirilmedikçe Pardus için işler böyle olmaya
> devam edecek... Belki mevcut Pardus geliştirici kadrosu iki veya üç katına
> çıkarsa işler biraz daha düzelebilir.

Aslında söyledim şey bir paketin hemen resmi depolara girmesine yönelik
degil, hemen pisi olarak paketlenmesi idi. Kullanıcı açısından bakarsam yeni
bir uygulamayı hemen denemek istiyorsam ilk buldugum yerden indirip denemek
isterim. Resmi depolarda olup olmaması ile ilgilenmem.
Dedigim gibi kullanıcı deposunda kurallar esnek olacagı için depoyu ekleyen
kullanıcının kurabilmesi için beklemesine gerek olmayacak. Sorumlulugunu
alarak kuracak. İlk başta sıkıntılar olsada tecrübeli paketciler arttıkça bu
sıkıntılar minimuma inecek.

Bu depodan resmi depolara girmesi ise tamamen başka bir süreç.Bu sürecin
uzun sürmesinin kullanıcılar açısından problem olacagını düşünmüyorum.
Önemli olan paketin kullanıcıya ulaşması. Geliştiriciler buradaki paketi
begenmeyip kendileri de paketleyebilirler. Bu depo geliştiricileri
baglamayacak. Bu depoya paket yapacak paketcide bunun bilincinde paket
yapacak. Ancak paket ne kadar hatasız olursa kullanılmaması ve direkt resmi
depolara girmemesi içinde bir sebep yok.

Tabii burada hem bu deponun hemde resmi deponunda ekli oldugu durumda
yaşanacak sorunların pisi tarafında çözülmüş olması gerekiyor.