[Pardus-kullanicilari] Sakatlanan Kde4'ü onarmak

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
11 Mar 2011 Cum 16:36:29 EET

2011/3/11 Mustafa ŞEN <ilkinsen at gmail.com>

> Tam kullanıcı seçtiğimiz ekrana gelmeden kalıyor, yani kullanıcı
> seçemiyorum. Peki, komut satırından girişi farklı kullanıcıya ayarlayabilir
> miyim? Bir de öyle denesem... Bu da olmaz sa sorunun ne olduğunu bulmak için
> öneriler bekleyeceğim. Şu an 2011 kullanmaktayım, ancak bir yıldır, onarmaya
> çalıştığım 2009'u kullanıyordum. Hem daha oturmuş ayarları, hem de bir
> yıllık birikmiş uygulamalarımdan dolayı 2011'e tam adapte olana kadar 2009
> kullanmaya devam etmem gerekiyor.
> Yardımlar için teşekkürler...

Anladim, hicbir kullanici giris yapamiyor diyorsunuz yani?  O zaman sorun
baska. Bu noktada sunu oneriyorum:

CTRL+ALT+F1 ile konsola gecin, root kullanici olarak giris yapin, sonra su
komutlari verin:

service  xdm  stop
cd  /etc/X11
mv  ./xdm  ./xdm-yedek   (. 'lari unutmayin)
mv  ./kdm  ./kdm-yedek

komutlari ile mevcut xdm ve kdm dizinlerini yedekleyin.  sonra:

pisi it --reinstall kdm xdm
pisi it --reinstall xdm

komutu ile kdm ve xdm'yi tekrar kurun.  Bir de boyle deneyin. Bu olmazsa,
/etc/X11/Xsession.d dizini icindeki programlardan birisi isini yapmiyor
olabilir ancak burdaki sorunu bulmak daha zor.

Byu arada, sistem onceden calisiyordu da ne degisiklik yaptiginizda bu hale
geldi? Bunu biliyorsaniz bu da cozum icin faydali olur.

--
Emre