[Pardus-kullanicilari] Camia dağıtımı

selim ok selimok at gmail.com
9 Mar 2011 Çar 23:31:24 EET

2011/3/9 Orkun <coskuno_99 at yahoo.com>

> Cevabınız için teşekkürler Selim Bey.

Konuya dair bir soru sordugunuz icin ben tesekkür ederim.

> - Aşağıda paketin bakımı demişsiniz, bakımdan kastınız nedir ?

Paket bakimi ifadesi söyle özetlenebilir: Paket hazirlandiktan sonra,
paket'le ilgili hata kayitlarina ilgi gösterilmesi, gerekirse yamanmasi,
olmuyorsa uygulamanin gelistiricisi ile irtibata gecilmesi, dagitim ile
uyumun azami sekilde saglanmasi, sürüm degisikliklerinin yan etkilerinin
incelenmesi, bagimli olan paketlerin sahiplerinin büyük sürüm
degisikliklerinde ortaya cikabilecek uyumsuzluklar konusunda uyarilmasi,
paketin cevirilierinin takip edilmesi ve gerektiginde ceviri isteginde
bulunulmasi vb.

- Diğer dağıtımlarda ( ubuntu vs.) bu işlerin nasıl işlediği konusunda bilgi
> verebilir misiniz ?

Diger dagitimlarda isler nasil yürüyor detayli olarak bilmiyorum. Ama
Ubuntu'nun gelistirici alimi ayni sekilde uzun ve zorlu bir sürectir diye
tahmin ediyorum. Genel olarak kararlilik konusunda hassas olan dagitimlarin
bu konuda süreci zor tutmalari da anlasilabilir. Kimse calismayan bir
paketin depoya girmesini istemez.

Zaten sunu da unutmayalim, topluluk dagitimi olursa eger, her gelenin paket
yapip birakabilecegi bir dagitim olacagini sanmiyorum. Mutlaka belirli
sartlar aranacaktir ama bu sartlar daha hafif olabilir yada en azindan
topluluk tarafindan belirlenen önceliklere göre sekillenmis sartlar
olacaktir. Atiyorum Pardus depo politikasi der ki; "bir uygulamanin iki
sürümü birden depoda yer alamaz", oysa topluluk bu konuda bir hassasiyete
sahip olmazsa bunu yumusatabilir. Depoya ikili paketler alabilir, masaüstünü
degistirebilir, tasarim konusunda farkli kararlar alabilir vs. vs. Topluluk
dagitimi karar alma süreclerinin daha esnek oldugu bir dagitim diye
düsünebiliriz (yada en azindan benim aklimdan gecen bu :)

> Belki de sizin aşağıda yazdığınız gibi noktalar bir liste yapılıp nelerin
> düzelip, nelerin düzelemeyeceği açıklığa kavuşturulabilir. Buna göred e
> böyle bi dağıtıma ihtiyaç var mı yok mu sorusu cevaplanabilir diye
> düşünüyorum

Tartisilmasi gereken (isim haric) cok nokta var, "yapilsin edilsin" degil de
"ben sunu yapmak isterim, eger söyle olursa" gibi ifadeler bu sürece cok
daha fazla katki saglayabilir. Tabi akildaki sorularin sorulmasi baska
bisi.

Iyi calismalar,
Selim

--