[Pardus-kullanicilari] Erkan Tekman Bey ve Ekibine..

Ismail SEZEN sezenismail at gmail.com
9 Mar 2011 Çar 22:36:20 EET

> Kurulum ekranı olmasın.

Pardus çalışan CD'den açılsın.

1- Sadece bu konudaki fikirinizi daha açıkça anlamak için soruyorum. Kurulum
ekranının olmaması çok fazla yenilikçi değil mi? Burada yine kullanıcıların
alışkanlıkları dışına çıkıyoruz. Bir çok ortalama kullanıcı kurulum
sihirbazı ile yönlendirilmeye alışmıştır. En deneyimli kullanıcılar bile
kurulum işlemi esnasında bir klavuza ihtiyaç duyuyor. Tabii ki bu kolaylık
arayışımızdan kaynaklı.

2- Bu senaryoda, Lisans kabulu, dil seçimi, klavye seçimi vs ara adımlar
mutlaka yine olacaktır değil mi? Eğer olacaksa, bu adım adım tamamlanan bir
kurulum klavuzu olmasını gerektirir.

> Masaüstünde bir sabit diske kurulum ikonu, bir kurulum kılavuzu
> dosyası, bir de kurulum videosu olsun.

3- Kendi adıma, hoş fikirler. Yeniyi severim. Lakin Pardus' un (Linux'un)
bazı noktalarda tercih edilmesini sağlayan bir diğer özelliği, bir çok
masaüstü farklı masaüstü ortamına sahip olması ve yapılandırması düşük olan
bilgisayarlarda da performans gösterme yeteneği. Bu bahsettiğiniz durumda,
hangi masaüstü ortamı kullanılabilir sizce? KDE4 'ün sistem kaynaklarını çok
tükettiğini hepimiz biliyoruz. Bu çeşit, yapılandırması düşük olan
bilgisayarlarda herhangi bir başka linux dağıtımının kurulması da
önerilebilir. Benim bu noktaya dikkat çekmek istememdeki temel sebep,
en-iyilenmiş kurulum yönteminin seçimi konusunda farklı bakış açılarını da
dikkat çekmek.

Disk partitioning işleri de, YALI üzerinden değil, çalışan CD'de bu
> işi yapan program üzerinden yapılsın.

4- Burada kafama takılan asıl soru şu oldu: Bu YALI' nın tasviye edileceği
ya da böyle bir fikrin olduğu anlamına mı geliyor?

2011/3/8 Koray Löker <loker at pardus.org.tr>

>     Gerçekten de diski elle bölümlendirme epeyce kafa karıştırıcı süreçler
> şu
>     anda. Ne yazık ki YALI'nın tasarımı bir çok şeyi bir araya getirirken,
> oraya
>     bir metin eklemek de o kadar mümkün değil. Daha doğrusu, yazılması
> gereken
>     belki de bir destan ve o da YALI içinde okunaklı olmayacak gibi...

Koray Bey 'in söyleminden YALI' nın yeni baştan ele alınma vaktinin gelmiş
olduğunu anlıyorum ve İlker Bey' de bunu destekliyor sanki?

5- Bir diğer nokta YALI da zaten disk bölümleme işlemlerini bir şekilde
yapıyor. Disk bölümleme işlemlerinin ayrı bir uygulama ile yapılmasından
ziyade, bu işlemin ortalama kullanıcı için mümkün mertebe basitleştirilmesi,
mümkün senaryoların incelenip, hatalı kurulum ihtimalinin en aza
indirgenmesi için neler yapılması gerektiği hakkında konuşmamız gerekmez
mi?  Çünkü şikayete neden olan asıl mesele, YALI değil, disk bölümleme
sürecinin kafa karıştırıcı olması. Yeni veya mevcut bir disk bölümleme
yazılımı da aynı tasarım sorununu taşıyacaksa, değişikliğe gitmenin bir
anlamı olmayacaktır. Eğer topluluk olarak, Disk bölümleme işlemi için
en-iyi/uygun adımları tespit edersek, ister YALI, ister başka bir uygulama
olsun (Buna geliştiriciler karar verecek), bu adımları takip eder ve
ilerleyen zamanda tekrar tekrar aynı konuya dönmekten kurtulmuş oluruz.
Sözün kısası, Bölümlendirme için genel bir akış şemasına ihtiyaç var.

> İlk kez Pardus kullanacak kişiler, önce Live CD ile makinelerini boot
> edip Pardus'u görürler.

6- Hmm.. Hem kurulan hem de çalışan tek CD/DVD. Kastedilen bu değil mi? Eğer
bu ise, bu kurulum klavuzu/yöteminden ayrı bir konu. Bunun gerçekleşmesini
çok isterim.

Sonra kuruluma karar verirlerse, KDE'nin disk yönetimi arayüzünden /
> ya da geliştirilecek başka bir uygulamadan, uygun yeri ayarlayıp,
> ardından kuruluma geçerler.

7- Burada üstünde durulması gereken en önemli nokta, alışma sürecinde
Pardus'u, Windows'un yanına kuruluyor olması. Kullanıcıların en büyük
korkusu, Pardus'u kurduğumda verilerim silinir mi? Ya Windows ulaşılmaz
olursa? Ve korkulan da acemilik sebebiyle bir çok durumda başa geliyor.

Yukarıda bahsi geçen fikirler ışığında "Geliştirilecek başka bir uygulama"
'da ya da YALI' da en çok önem verilmesi gereken nokta mümkün senaryoların
iyice incelenip kullanıcının en az baş ağrısı ve efor ile kurulum işlemini
tamamlamasını sağlamak. Kurulum sürecinin en korkulan kısmı ise Bölümleme
süreci. Bunun için de öncelikle "Nasıl bir YALI?" sorusuna cevap aramadan
önce bu problemi yaşayan kullanıcılar ile görüşüp, bölümleme sürecinde en
çok nerede takıldıkları, hangi işlemi yapmakta tereddüt ettikleri, fare ile
nereye tıklamaya korktuklarına kadar ayrıntılı bilgi almak gerekir bence. Bu
sıkıntıyı yaşayan arkadaşlar, lütfen bu iletiye yaşadıkları sıkıntıları
üşenmezler ise en ufak ayrıntısına kadar yazsınlar. Bunlar bir çok yeni
fikrin doğmasına neden olacaktır. Bu noktadan sonra Koray Bey'den alıntı
yaptığım aşağıdaki kısma geçebiliriz:

--
 İsmail SEZEN
    Physicist