[Pardus-kullanicilari] Camia dağıtımı

selim ok selimok at gmail.com
9 Mar 2011 Çar 22:24:06 EET

2011/3/9 Orkun <coskuno_99 at yahoo.com>

> Ben bir şey sormak istiyorum.
> Pardus resmi geliştiricisi olmayıp, paket yapabilen arkadaşlarımız var.
> Bunlar geliştirici arkadaşların yapmaya vakit bulamadıkları paketleri
> yapınca ve paketler gerekli testleri de geçince, bu paketler resmi depolara
> girmiyor mu ?
> Başka bir deyişle paketin resmi depoya girebilmesi için illa resmi bir
> geliştiricinin mi yapması gerek ?

Paketin depoya girebilmesi icin paketin yapilmasi degil onunla ilgilenecek
birinin olmasi gerekiyor. Eger resmi gelistirici olmayan birisi paket
hazirlayip gönderirse, bu paketi bir gelistiricinin üzerine almasi
gerekiyor. Gelistiricilerin üzerinden cok paket var, bakim yapabilecek
zamanlari kalmiyor. Bu nedenle bu senaryo bir kac paketten sonra ise
yaramiyor. Simdiye kadar ki tecrübelerle bu sabit.

Kendi icimizden cikarabilirsek eger, o dagitima katki saglamak daha kolay
olacak muhtemelen. Saglanmasi gereken sartlar büyük olasilikla su an
Cekirdek ekibin koydugu sartlara göre cok daha hafif olacaktir. Bir de
kendini daha rahat hissetmek isteyen bir cok gelistiricinin ilk tercigi bu
dagitim olacaktir. Burada kendini cok gelistiren kisilerin ana dagitimin
resmi gelistirici olmasi ihtimali de zamanla yükselecektir.

Aslina bakarsaniz bir cok gelistirici kendini rahat hissedemedigi icin resmi
gelistiriciligi birakti. Sadece bu kisilerin geri dönmesi ile bile ortaya
güzel seyler cikabilir. Fakat sürdürülebilir bir dagitim icin cok daha fazla
gönüllü olmasi gerekir diye düsünüyorum.

Iyi calismalar,
Selim

--
One more step for freedom: http://www.pardus.org.tr/eng/