[Pardus-kullanicilari] x86_64 Skype

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
7 Mar 2011 Pzt 15:51:30 EET

2011/3/7 Burkay Özdemir <burkayozdemir at burkayozdemir.com>

> Selam,
> Bize düşen beklemek yazmışınız yalnız, skype gibi bir program için zaten
> çok beklemedik mi ? Yani anlıyorum pardus katkıcısı az miktarda ancak bence
> öncelik böyle popüler ve çok kullanılan programların depoya konması olmalı
> değil mi? Yanlış mı düşünüyorum ? Pardus kanalında sorduğumda ne kadar
> lamersın aç terminalden yap, yada 64 bit kurma gibi cevaplar geliyor. Bana
> kalırsa bunlar tamamen saçmalık. Ben developer olabilir yada terminalden
> anlayabilirim ama Pardus'un ulaşmaya çalıştığı kitle bundan ibaret değildir
> [...]

Tamamen kaynak ve oncelik meselesi. Demek ki eldeki kaynaklarla oncelik
verilmesi gereken baska seyler varmis. Sizin icin Skype oncelik olabilir ama
benim kullanmadigim bir program ornegin. Ben de ne yazik ki aynisini
diyecegim, gelistiriciler 32 bit kutuphaneleri 64 bit surume alana kadar,
elinizdeki 32 bit calisan sistemi kullanabilirsiniz.

Depoda olmayan programlari kullanmanizi, derleyip kurmanizi vs. onermiyorum.
Ancak bu ozgur bir dunya, Pardus bu aciklarini kapatana kadar, kendiniz
paketleyip kullanabilirsiniz, veya bunu yapamiyorsaniz baska bir dagitim
kullanabilirsiniz olana kadar.

--
Emre