[Pardus-kullanicilari] Onur beye cevaptır.

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
3 Mar 2011 Per 09:11:02 EET

Arkadaşım

1. Kime sorsam bu ister bir mühendis ister bir akademisyen ister teknisyen
Pardusa mesafeli bakıyor. Benim gibi pardus aşığı bir kaç kişiyide böyle
soğutmaya mı çalışıyorsunuz.

Şu ana kadar linux kullanmamış ve linux hakkında kulaktan duyma bilgiler
ışığında kullanımının zor ve ucube gibi gösterilen söylemlerden ürken
kişiler Pardus un linux çekirdeği kullandığını ve Tubitak tarafından
geliştirildiğini anlattığımda biz Türklerin doğasında olan kendi ürünümümüzü
beğenmeme aşşağılama duygus ön plana çıkıyor haliylede  uzak durmaya
çalışıyorlar. Hele ki bulunduğum Beldede windows aşığı oldukça çok ken Özgür
yazılımı anlatma sonrasındada bir kere olsun kurmanıza gerek yok buyrun
laptopumda kullanın, mukayese edin ile sırası ile 2008,2009 ve son versiyon
2011 i kullandırıyorum akabindede şimdi tenkidinizi yapın, kulaktan dolma
olarak haraket etmeyin diyorum.
Sonuç olarak da üşenmeden her 20 kişi ye izah ettiğim Pardus un nereden
nereye geldiği, bu gelişmeye göreufkunun ne kadar açık olduğunu söylüyor en
az birini Pardus kullanmaya razı ediyorum. Kullanmaya başlayanlar da win.
kadar kolay olduğunu kullandıkça ellerinin daha yattığını belirtiyorlar.

2. Pardus yerine kullanılacak bir ubuntu dağıtımı içi Anakara'da bir
akedemisyen bayan çalışma yapıyormuş doğru mu?

Herkes herşeyi yapabileceği bir ortamda Ubuntu da Open Suse de Mandriva da
dağıtabilir, hepsi özgür yazılım ve de aynı linux çekirdeğini kullanarak
farklı mimariler ile oluşturulmuş sistemler ki zaman zaman ben de Pardus u
mukayese için birçok dağıtımı bilgisayarıma kurup kaldırıyorum. Sürekli
kullandığım ise Pardus ve Kuumsal2 yanında da yakında silmeyi düşündüğüm
OpenSuse ve Mandriva mevcut.

3. İnsanlar niye öcü görmüş gibi tepki veriyorlar Pardus hakkındaki
fikirlerini? 5 kişiden birinin pardus kullandığını oda 2008.2 de ısrar
ediyor. Acaba sizin 2009 ile bir sorununuz mu oldu?

2009 çıktığında  2007 ve 2008 kullanmaya alışmış KDE 3.5 grafik arayüz
kullanan ben bile 2009 da KDE4 ile tanışınca hep eski alışkanlıklarımı
aradım tabi bunda yeniliğe alışamamam animasyonlu bir masaüstü kullanmaya
acemilik efektlere hakim olamama, KDE 3.5 deki gibi herhangi bir dosyayı
masa üstüne sürükle bırak ile oluşturamama acemiliği. Tabi siz buna daha
birçok şey ekleyebilirsiniz ürküttü. Bu gün bu ürkmemin hiç bir nedene
dayanmadığını, kendi kendimi şartlandırmadan başka bir şey olmadığını
görüyorum. Eğer 2009 biz animasyolu efektli masaüstüne hazırlamasaydı
bunları 2011 için söyleyecektik.

Bence size Pardus u antipatk yaklaşımlarla negatif bilgilendirmeye
çalışanlar win. hayranlığından ödün vermeyenlerdir. Bir zamanlar ben de
kargadan başka kuş tanımaz winxp den başka sistem kullanamazdım 2006 da 62
yıllık yaşamımda bilgisayarla tanıştığım DOS,MSDOS,MSWinondows,windows,winxp
maceram Pardus ile yerini Linux OS lara devretti.Bir yıllık acemilik, kalın
kafalık sonrası yıldızım Linux ile barıştı. Şimdilerde yönetimde ki
bilgisayarlarda site muhasebe programının yüklü olduğu bilgisayarlarda winxp
kullanırken her takılmada her bufer şişmesinde ah Pardus olsa bu olmazdı
yine sistemi yeniden başlatarak vakit kaybı olacak yakınmalarımdan
Yönetimdek diğer arkadaşı da Pardus merakı sardı.Yazışmaları,İnternette
dolaşım web işlemlerini benim laptoptan yapıyor her seferinde de ya benim
bilgisayarda bu belgeyi yazdırmak istediğimde ikide birde printer çıktı
vermiyor sıradaki belgeleri silmeye kalktığımda hepsini silmiyor bufer ı
ikide bir şerdi diyor. Yakında alacağı laptopu freedos veya linux yüklü
olanlardan seçecek 2011 ile o da Pardus kervanına katılacak.

Kusura bakmayın ben amatör kullanıcıyım ama Pardus/linux dan da ziyadesiyle
memnunum. Problem yaşamıyormuyum! Aşırı kurçaladığımda sistemin bir
yerlerini sakatladığımda, yarım saat 45 dakikalık problem yaşıyorum. Neleri
uçurup neleri sakatladığıma bakıp konsoldan onları kuruyor veya reinstall
ediyor sistemi ayağa kaldırdığımda da büyük bir keyif alıyorum.

Bir kullanıcı olarak antipropogandaya aldırmayın, kedi uzanamadığı ciğer e
mındar der. İyi günler.