[Pardus-kullanicilari] Ekran kartı

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
25 Oca 2011 Sal 12:26:59 EET

Merhaba,

25 Ocak 2011 10:32 tarihinde Aydın Deniz Şenler <adsenler at gmail.com> yazdı:

> Aynı durum eşimin Casper marka dizüstü için de geçerli. Yalnız ekran kartı
> Nvidia. sırf Ati olmasın diye tercih ettik ama bu kez da intelden başka
> kart
> görmüyor. BIOS dan da bir ayara rastlayamadım.
> Gerçekten windows tarafında bu iş nasıl çözülmüş acaba?

Son zamanlarda dizüstü sistemlerde çift ekran kartı kullanmalarının sebebi
pil ile çalışırken
daha az güç harcayan tümleşik kartların otomatik kullanılması ve pilin daha
uzun kullanılmasını
istemeleri. bence çok güzel bir özellik.

Windows tarafında sürücü derhal değişiyor diye biliyorum ama linux tarafında
hemen değişeceğini
pek sanmıyorum. En azından ben şu ana kadar xdm servisini durdurup sürücü
değiştirip tekrar servisi
başlatarak bunu becerebilmiştim. Fatih Aşıcı bu konu başlığını görürse daha
detaylı bilgi verecektir diye
tahmin ediyorum.

Çift ekran kartı olanlar şunu deneyebilir.
*
*açık tüm programlarınızı kapatıp*, ctrl+alt+F1* ile komut satırına düşün. *
root* olarak giriş yapın.

*service xdm stop*

komutuyla grafik sunucuyu durdurun.

*rmmod <istenmeyen sürücü modülü>*

komutuyla tümleşik ekran kartının sürücüsünü pasif hale getirin. lsmod
çıktısına bakabilirsiniz.

*modprobe <istenen sürücü modülü>*

komutuyla da istediğiniz sürücüyü etkin kale getirin.

*service xdm start *

komutuyla grafik sunucuyu çalıştırıp kullanmaya başlayın.

ben bu işlemleri *nouveau >> nvidia* veya *nv >> nvidia* sürücülerinin
kullanımıyla yapmıştım.
intel veya ati ile hiç denemedim ama olacaktır.

daha sonra istenirse kullanılmayan kartın sürücüsü kara listeye alınarak
açılışta yüklenmesi engellenebilir.