[Pardus-kullanicilari] Kullanici Arastirmasina Katilim

Ilker BERKMAN iberkman at bahcesehir.edu.tr
5 Oca 2011 Çar 12:51:17 EET

Merhabalar,

Hasan Bey'in haklı sorularını aşağıada cevaplamaya çalıştım.

1-"Pardus Geliştirme Grubu" kimlerden oluşmuştur?  Pardusta Erkan Bey
ve ekibi dışında başkaları da mı var?

Bu çalışmayı Erkan Bey'in talebi ile yapıyoruz. Umarım bu söylediğimi
kendisi de teyid eder, yoksa malum firmanın ajanı durumunda kalacağım
galiba!

2-"Pardus'un kullanıcı deneyimi yönünden zenginleşmesi için
gereksinimleri belirlemek" derken neyi amaçladığınız?

Genel olarak: "Grafik kullanıcı arayüzü tasarımı başta olmak üzere,
etkileşim tasarımı ve kullanılabilirlik anlamında Pardus'un
sorunlarını saptamak, iyileştirilmesi için bir yol planı yapmak."

Özelde:

Pardus'un kendi içinde tutarlı bir görsel dili olmasını sağlamak.
Mevcut ve olası kullanıcıların beklentilerini anlamak ve görsel dili
şekillendirecek kullanıcı deneyimini tanımlamak.
Açık kaynak geliştirme süreci içinde "user centered" metodları  tanımlamak.

3- Bu işin altında windowsun olup olmadığı?

Bu işin altında Windows'tan başka MacOS, Ubuntu, Fedora, Debian,
OpenSuSe ve diğerleri de var.
Pardus şu anda bir proje olarak çok iyi ilerliyor. Fakat diğerleri
gibi bir ürün olarak düşündüğümüzde, bazı açılardan yeniden
değerlendirmek gerekli olabilir.

Sizi davet ettiğim çalışma, sadece Pardus kullanıcılarını kapsamıyor.
Değişik kullanıcı gruplarından kişilerin, genel olarak işletim sistemi
yazılımı hakkındaki bilinçlerini, içgörülerini, yargı ya da
önyargılarını anlamaya çalışıyoruz.
Pardus'u bir ürün olarak daha geniş kitlelere ulaşması için etkileşim
ve arayüz tasarımı ekseninde yapılabilecek değişikliklerin neler
olabileceğini, hangi kullanıcıların ne tür beklentilerine hitap
edebileceğini çözümlemeye çalışıyoruz.
Pardus satılan bir ürün olmamakla birlikte, hem kullanılan yöntem
(focus group), hem de araştırılan konu (kullanımlar ve tatminler)
pazarlama araştırması disipliniyle yakın ilişki içinde.Sanırım sizin
işin içinde başka bir iş mi var diye düşünmenizin sebebi de bu.

Sadece bu listeye üye olanların değil, çevrenizde Pardus kullandığını
bildiğiniz kişilerin de bu çalışmada yer alması için yardımlarınıza
ihtiyacımız var.

Görüşmek üzere.

Ilker BERKMAN