[Pardus-kullanicilari] Ağdan NFS Üzerinden Boot Eden Pardus

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
28 Şub 2011 Pzt 23:06:30 EET

2011/2/28 Erkan Altan <ealt78 at gmail.com>

> Merhaba,
>
> https://help.ubuntu.com/community/DisklessUbuntuHowto adresinde ubuntu
> için bir bilgisayarında disksiz olarak ağdan nasıl boot ettirilebileceği
> anlatılmış.
>
> Benzer bir şeyi çalıştığım yerde pardus kullandırmak için yapmak istiyorum.
> Ama çok tecrübeli değilim. Kendi başıma yapacağım için uzunca bir süre
> harcamam ve gereksiz sorunlarla boğuşmam olası.
>
> O yüzden öncelikle size sormak istedim. Aranızda Pardus'u bu şekilde
> kullanmış olan ya da pardusun bu şekilde ağdan NFS üzerinden boot ederek
> [...]

Bildigim kadari ile helva'yi yapmak icin gerekli tum malzemeler Pardus'ta
var. Oncelikle bilgisayarinizin network'ten boot edebiliyor olmasi gerekli
(PXE ozelligi). Ag'da bir yerlerde bir DHCP sunucusu ve TFTP sunucusu olmasi
gerekli ve bunlarin ayarlari yapilmis olmali. Bu sunucu da Pardus olabilir,
dhcp (dhcp)ve tftp sunuculari (in.tftpd) Pardus'ta bulunmakta.

Bu sunucu ustunde bir nfs paylasimi yaratmalisiniz. Bu paylasimin icine yeni
kurulmus bir pardus kok dosya sistemini oldugu gibi kopyalamalisiniz.

PXE ile boot etmeye calistiginiz istemci, network'ten ag ayarlarini alacak,
onunla kernel ve initramfs'i okuyacak (Tftp'den), bununla boot edecek,
kernel satiri ayarinda girilmis olan root surucuyu kok sistem olarak (/)
mount edecek (/dev/nfs gibi) ve devam edecek. nfs'i aktif hale getirmek
icin, kernel satirina ayrica mudur=thin eklemek gerekebilir
(/lib/initramfs/init betiginden gordugum kadari ile).

Yukardakileri yazmasi kolay ama yapmasi o kadar da kolay degil, bir kac gun
ugrastirabilir sistemlerden anlasaniz bile.

Ayrica aginizin gigabit ethernet olduguna ve sunucunuzun da en az 50
MByte/saniye veri transferi yapabildigine emin olun yoksa cok yavas
olacaktir tum disk islemleri (usb'den calisandan daha yavas).

--
Emre