[Pardus-kullanicilari] Pardus ve kasetler

Coskun AKTAS CAKTAS at IAOSB.ORG.TR
9 Şub 2011 Çar 16:23:08 EET

Bende bir şey sorayım. 10 yıl öncesine ait bir kamera var. Onun kasetlerini de bilgisayara atmak mümkün mü?

From: pardus-kullanicilari-bounces at pardus.org.tr [mailto:pardus-kullanicilari-bounces at pardus.org.tr] On Behalf Of Fırat ÖNGÜL
Sent: Wednesday, February 09, 2011 4:15 PM
To: pardus-kullanicilari at pardus.org.tr
Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] Pardus ve kasetler

merhaba,
size tavsiyem önce bir kaset çalar bulmanızdır. sonra kasetçaların hoparlör çıkışından bilgisayarınızın line-in ine giriş yapacak iki tarafı uygun jacklı stereo kablo edinmeniz. bunu herhangi bir elektronikçiye çok uygun fiyata yaptırabilirsiniz.
pardusta bu iş için kullanımı en kolay program audacity dir. ben enstrümanı aynı yöntemle bilgisayara girip kayıt yapıyorum.
sonra hoparlör simgesine tıklayın ve karıştırıcıya girip kayıt yapacağınız kaynağı mikrofondan line-in e çevirmeniz gerekiyor. bundan sonra yapacağınız işlem kasetçalarda çalmaya başladıktan sonra audacity de kayıt yapmaya başlamak. audacity de gelen ses dalgalarını görsel olarak da görebilirsiniz.
yalnız şimdi size tarif ederken aynısını uygulayayım dedim ama yapamadım çünkü evde kayıt yaptığım bilgisayarımda 2009 yüklü. işyerindeki 2011 de karıştırıcıya tıkladığımda maalesef 2009 dakinden daha kullanışsız bir ara birimle karşılaştım. doğrusu kayıt kanalını nasıl line-in olarak seçileceğini de bulamadım.
prensip olarak yapmanız gereken kasetçalardan çaldığınızı bilgisayarda kaydetmek.
kolay gelsin.