[Pardus-kullanicilari] Pardus ve kasetler

Fırat ÖNGÜL krizalit at gmail.com
9 Şub 2011 Çar 16:14:30 EET

merhaba,
size tavsiyem önce bir kaset çalar bulmanızdır. sonra kasetçaların hoparlör
çıkışından bilgisayarınızın line-in ine giriş yapacak iki tarafı uygun
jacklı stereo kablo edinmeniz. bunu herhangi bir elektronikçiye çok uygun
fiyata yaptırabilirsiniz.
pardusta bu iş için kullanımı en kolay program audacity dir. ben enstrümanı
aynı yöntemle bilgisayara girip kayıt yapıyorum.
sonra hoparlör simgesine tıklayın ve karıştırıcıya girip kayıt yapacağınız
kaynağı mikrofondan line-in e çevirmeniz gerekiyor. bundan sonra yapacağınız
işlem kasetçalarda çalmaya başladıktan sonra audacity de kayıt yapmaya
başlamak. audacity de gelen ses dalgalarını görsel olarak da görebilirsiniz.
yalnız şimdi size tarif ederken aynısını uygulayayım dedim ama yapamadım
çünkü evde kayıt yaptığım bilgisayarımda 2009 yüklü. işyerindeki 2011 de
karıştırıcıya tıkladığımda maalesef 2009 dakinden daha kullanışsız bir ara
birimle karşılaştım. doğrusu kayıt kanalını nasıl line-in olarak
seçileceğini de bulamadım.
prensip olarak yapmanız gereken kasetçalardan çaldığınızı bilgisayarda
kaydetmek.
kolay gelsin.