[Pardus-kullanicilari] masaüstü

Anıl Özbek ozbekanil at gmail.com
5 Şub 2011 Cmt 15:59:51 EET

Merhaba,

05 Şubat 2011 03:38 tarihinde Hasan BEKTAŞ <hasbektas at hotmail.com> yazdı:

> Önerdiklerini yaptım.Dört ayrı masaüstüm var. Herbirine isim de verdim.
> Sanırım sayfalayıcının boyutlarını büyütmek ve isimlerini üzerine fare
> getirmeden okunur hale koymak mümkün değil, yanılıyor muyum?

Sayfalayıcı panel üzerindeyken büyütmenin tek yolu -bildiğim kadarıyla-
panelin yüksekliğini artırmak. Panelin yüksekliğini ayarlamak için panelin
ayarlarını açıp, yükseklik düğmesine basabilir ve yukarı / aşağı doğru
sürükleyebilirsiniz.

Sayfalayıcı'yı masaüstünüze eklediğinizde ise istediğiniz şekilde ve
herhangi başka bir şeye bağlı olmadan boyutlandırabilirsiniz. Bu kullanımda
boyutlandırma yapabilmek için programcığın üstünde fareyle bir süre
bekledikten sonra çıkan yan menüden en üstteki boyutlandırma simgesine
basılı tutarak sürükleyebilirsiniz.

Sayfalayacı'nın ayarlarından pek çok özelliğini değiştirebilir ve açıp
kapayabilirsiniz. Örneğin metin gösterme özelliği sayesinde:

- Masaüstü numarasını göstertebilir veya
- Masaüstü adını göstertebilir ya da
- Hiç bir şey görünmemesini sağlayarak sade bir görünüm elde edebilirsiniz.

Simgeleri göster seçeneği ile de uygulamaların simgelerinin Sayfalayıcı
üzerinde görüntülenmesini sağlayabilirsiniz.

Sayfalayıcı üzerinde pencereleri temsil eden koyu dikdörtgenleri
sürükleyerek masaüstü üzerinde istediğiniz farklı bir konuma
taşıyabilirsiniz. Aynı şekilde pencereleri farklı masaüstleri arasında da
dolaştırabilirsiniz bu şekilde.

Ayrıca panelde kullandığınız zaman ayrıca bir masaüstünü göster
programcığına da gerek kalmıyor Sayfalayıcı sayesinde. Geçerli masüstü
seçilince Masaüstünü gösterir seçeneğini işaretlemek yeterli Sayfalayıcı
ayarlarından.

http://i.imgur.com/QDckB.png

Bu bilgiler işinize yararsa ve zamanınız varsa bu programcığı tanıtan bir
paket tanıtımı yazmayı düşünür müsünüz, Pardus'un viki sayfasında,
e-dergilerden ve toplululuk sitelerinden birinde. Harika olur.