[Pardus-kullanicilari] PARDUS AÇILMIYOR/PARDUS KULLANICILARI NEREDE?/BU KONUDA DAHA AYRINTILI BİLGİ.

Hasan Bektaş hasbektas at hotmail.com
29 Eyl 2010 Çar 08:31:44 EEST

Merhaba,

Bilgisayarım masa üstü.Casper Neo. Ve Yeni bilgisayar.

640 GB HD. (açılış diski pardus olmak üzere yarısı windows, yarısı pardus)

4 GB RAM.

Tüm bağlantılarım USB ile direkt ana karta bağlı.

Kablolu ve kablosuz iki fare var. (Sorun çıkınca kablolu ile de test ettim. Değişen bir şey olmadı.)

Yaklaşık 6 aydır pardus kullanıyorum. Ciddi bir sorun yaşamadım.

Dün neredeyse bütün gün fotoğraf taraması yaptım.

Arkasından kapayıp windowsa girdim.

Kızım windowsta tarama yapmak istiyordu, pardusta daha iyi tarama yaparız dedim ve windowstan çıkmasını istedim...

Yeniden başlat seçeneğiyle windowstan çıktık...

Herzamanki gibi açıldı makine...

Pardus/windows seçenekleri arasından otomatik olarak pardusu seçti...

Makine ismi yazılan ve parola sorulan ekrana geldi...

Parolamı yazdım ve entere bastım...

Program açılmayınca ekrana göz attım...

Parolamı yazdığım yerde olması gereken büyük yuavrlak noktalar yoktu (parolanın saklı bir şekilde girildiğini gösteren noktalar...)

Klavyenin num lock, caps lock gibi lambaları yanan tuşlara bastım, klavye çalışmıyordu...

Klavye kablosunu çıkarıp taktım yeniden...Değişen bir şey olmadı...

Farenin işareti parola kutucuğunun üzerinde donmuş bir halde duruyordu ve kıpırdamıyordu. Onun da USB bağlantısını çıkarıp taktım, değişen bir şey olmadı...

Bu defa kablolu fareyi taktım gene değişmedi bir şey... Fare çalışmıyordu...

Aktif olan sadece imleçti. İmleç yanıp sönüyordu parola kutucuğu üzerinde...

Pardusta dün son yaptığım işlemler.

Dün K3b'yi indirdim ama devamında CD'ye fotoğraf kayı ettim...

Kayıt ettiğim CD windowsta nasıl açılacak test edeyim deyip kapatıp windowsa geçtim...

Yukarıda belirttiğim gibi windowstayken kızımın tarama yapmak istemesiyle tekrar pardusa döndüm...

Daha doğrusu dönemedim...

Belki faydası olur düşüncesiyle birkaç kez makineyi kapatıp yeniden açtım (kapatma işlemini fare çalışmadığından dolayı güç kablosunu çıkarıp takmak suretiyle yapıyorum.)

Son denememde açılışta ilk gelen ekrandaki pardus/windows seçeneklerinden pardus aktifken  (tam olarak hatırlayamıyorum am)a ya F3 tuşu altındaki "diski onar" seçeneğini ya da F4 altındaki "güvenli kip" seçeneğini denedim, makine onarılıyor gibi bir şeyler yazdı ama değişen bir şey olmadı.

Sağlıklı uzun ömür dileklerimle...

windows illetinden kurtulalım...

Hasan